با مصرف این میوه از سکته مغزی پیشگیری کنید

۱۳۹۷/۰۲/۲۰ - ۱۷:۱۵:۴۸
کد خبر: ۷۰۵۷۵۶
با مصرف این میوه از سکته مغزی پیشگیری کنید
شاید برایتان عجیب باشد اما پرتقال حاوی ماده ای است که به جنگ مستقیم سکته مغزی می رود. در این مطلب با خاصیت شگفت انگیز پرتقال در پیشگیری از سکته مغزی آشنا می شوید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، پرتقال یکی از محبوب ترین مرکبات است که به دلیل غنی بودن از ویتامین C برای مبارزه با سرماخوردگی، جوانسازی پوست و تصفیه خون به شدت مورد توجه است. اما جالب است بدانید که خواص پرتقال تنها به موارد ذکر شده خلاصه نمی شود و یکی از مهم ترین خاصیت های پرتقال، پیشگیری از سکته مغزی است. در این مطلب به بررسی تاثیر پرتقال بر پیشگیری از سکته مغزی می پردازیم.

سکته های مغزی یکی از بزرگترین خطراتی است که سلامت کل مردم جهان را تهدید می کند. متأسفانه این نوع سکته در بین خانم ها خطرناک و سخت است. تنها راه مقابله با سکته مغزی نیز پیشگیری است.

رابطه پرتقال و پیشگیری از سکته مغزی

کلید قدرت معجزه آسای پرتقال در جلوگیری از سکته های مغزی را باید در یک ماده مغذی به نام هسپرین جست و جو کرد. ماده ای که موجب افزایش جریان خون در بدن از جمله مغز می شود. پرتقال به عنوان یکی از محبوب ترین مرکبات اگر به صورت روزانه و مرتب استفاده شود نقش به سزایی در کاهش فشار خون بازی می کند؛ نتیجه این امر در افزایش جریان خون بدن دیده می شود. 

کته شگفت انگیز این ماجرا در تأثیر مستقیم مصرف پرتقال یا آب پرتقال در دور نگه داشتن سکته های مغزی است؛ تأثیری که مراتب بیش از مصرف مستقیم خود هسپرین است.

آن گونه که نتایج آخرین تحقیقات انجام شده نشان می دهد، خوردن روزانه یک لیوان آب پرتقال یا یک عدد پرتقال نه تنها نیاز بدن به انواع ویتامین ها، آهن، کلسیم، پتاسیم و سدیم را بر طرف می کند، سیستم ایمنی بدن در برابر انواع ویروس ها را تقویت می کند؛ بلکه با تنظیم سطح فشار خون یکی از مرگ آورترین خطرهایی که ممکن است در کمین انسان باشد یعنی سکته مغزی را از او دور می کند. 

به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند: آب پرتقال را جایگزین چای یا قهوه به عنوان نوشیدنی صبحگاهی کنید. اگر دل کندن از این دو نوشیدنی کافئین دار برایتان غیر ممکن است مصرف روزانه یک عدد پرتقال را به سبد غذایی خود اضافه کنید. 

پرتقال را کامل بخورید

فلاوونوئیدهای موجود در مرکبات خطر سکته مغزی را به میزان 19 درصد کاهش می دهد. این ترکیبات آنتی اکسیدانی مانع از تشکیل لخته های خونی شده و رگ های خونی مغز را سالم تر نگه می دارد.

پرتقال و بطور کل مرکبات بخش سفیدرنگی دارند که معمولاً دور ریخته می شوند. اما راز اصلی سلامتی این میوه ها در این بخش سفیدرنگ قرار دارد. توصیه می کنیم برای بهره مندی از بیشترین میزان فلاوونوئیدها از این پس این بخش های سفید را دور نیانداخته و مصرف کنید. فلاوونوئیدها علاوه بر مقابله با چاقی مفرط و پیشگیری از سکته های مغزی، به پیشگیری از ابتلا به سرطان کولون و سرطان سینه نیز کمک می کند. این آنتی اکسیدان های قوی به دلیل دارا بودن خواص ضدانعقادی باعث تحریک گردش خون در رگ ها می شوند.

یادتان باشد از این پس زمانی که پرتقال مصرف می کنید پوست آن را بکنید اما بخش سفیدی که آن را فراگرفته است را دور نریزید.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز