فواید شکلات تلخ را بشناسید

۱۳۹۷/۰۲/۲۴ - ۲۰:۳۴:۵۱
کد خبر: ۷۰۷۲۹۹
فواید شکلات تلخ را بشناسید
شکلات دوست دارید؟ ما پیشنهاد می کنیم شکلات تلخ را انتخاب کنید. چرا؟ به این 5دلیل مهم شکلات تلخ بخورید! مطلب زیر را بخوانید تا بدانید باید به این 5دلیل مهم شکلات تلخ بخورید!

به گزارش گروه خبرخبرگزاری برنا، شکلات تلخ، به شکلاتی گفته می‌شود که میزان کاکائو اضافه‌ شده به آن بسته به میزان ماده خشک تا ۷۵درصد رسیده و میزان شکر آن بسیار کم است؛ به این معنا که اصل عمده مخلوط اولیه شکلات، کاکائوست. شکلات تلخ یا سیاه از نوع ۲۰ درصدی آغاز می‌شود. این نوع شکلات خیلی تلخ و رنگ آن هم خیلی تیره نیست. این حد تیرگی پایه شکلات است و در نمونه‌های مرغوب شکلات، نیم‌درصد به نیم درصد حد تیرگی شکلات افزایش می‌یابد تا به ۹۷ درصد می‌رسد.

 

مغز سالم، هدیه شکلات تلخ

شکلات تلخ نسبت به سایر شکلات ها از میزان بیشتری کاکائو بهرمند است و همین امر موجب تمایز آن نسبت به سایر فرآورده های کاکائویی شده است. کاکائو دارای فواید بسیار زیادی برای سلامت مغز انسان است. مصرف شکلات تلخ می تواند سبب پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری مغزی شود. تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف حدوداً دو قطعه شکلات در هفته می‌تواند به زنان در کاهش خطر ابتلا به سکته مغزی کمک کند. این تحقیقات که بر روی حدود 33500 زن با گروه سنی 49 تا 83 سال و در مدت 10 سال انجام شده نشان می‌دهد که مصرف 45 گرم شکلات در هفته از زنان در برابر سکته مغزی حفاظت می‌کند. یافته‌های این پژوهش حاکی از آن است که مصرف شکلات تا 20 درصد خطر سکته مغزی را کاهش می‌دهد. در این پژوهش آمده است که میزان مصرف شکلات با نوع سکته و آسیب‌های حاصل از آن کاملاً ارتباط دارد و حتی کسانی که شکلات بیشتری در برنامه تغذیه‌ای خود داشته‌اند از صدمات ناشی از سکته مغزی نظیر انسداد و لخته خون بیشتر در امان بوده‌اند. همچنین این تحقیقات نشان داده که غلظت کاکائو در میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی موثر است.

 

پیشگیری از سرطان!

شکلات تلخ، حاوی پلی فنول‌ها که آنتی اکسیدان بسیار قوی است، می‌باشد. ترکیبات فلاوونوییدی موجود در کاکائو باعث از بین بردن رادیکال‌های آزاد موجود در جریان خون شده و از بروز سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی – عروقی و تصلب شرایین جلوگیری می‌کند.

 

به این دلیل شکلات تلخ بخورید...

شکلات سرشار از مواد معدنی همچون منیزیم، فسفر، پتاسیم، آهن، روی یا حتی ویتامین ها، به ویژه ویتامین های گروه ب است. شکلات رژیم غذایی را متعادل می کند که البته باید آن را به خوبی انتخاب کرد. بنابراین شکلات تلخ را انتخاب کنید و از انتخاب بیسکویت های شکلاتی یا دسرهای شکلاتی شیرین که ارزش غذایی چندانی ندارند، اجتناب کنید.

 

شکلات تلخ باعث شادی می شود

شکلات برای تقویت روحیه بسیار عالی است. زیرا اولا دارای منیزیم است  که این ماده معدنی به علت اثرات آرامش بخش و کمک به ارسال تکانه های عصبی از طریق مغز شناخته شده است ؛ از طرف دیگر سرشار از تئوبرومین، محرک شناخته شده و همچنین تیرامین و فنیل اتیل آمین، دو ماده مشابه آمفتامین است که با افزایش اثرات ناقل های عصبی در مغز عمل می کنند. شکلات یک ضد افسردگی طبیعی است که برخی اثرات آن حتی مشابه حشیش است.

 

فواید شکلات تلخ برای خانم ها

شکلات می‌تواند خطر بروز حمله قلبی در خانم‌ها را کاهش دهد. اغلب افراد از خوردن شکلات لذت می‌برند و همه می‌دانند که خوردن آن در خلق‌وخوی افراد تأثیر مثبت می‌گذارد، اما این تنها فایده شکلات نیست، بلکه تنها تعداد کمی از محققان در گذشته به تأثیر مثبت آن روی قلب و عروق پی برده بودند، اما امروز فایده مفید دیگری نیز توسط دانشمندان انستیتو کارولینسکای استکهلم سوئد کشف شده و آن این است که مصرف شکلات در زنان خطر ابتلا به سکته را کاهش می‌دهد. اما باید خاطرنشان کرد به‌رغم این نتایج مثبت، محققان همچنان تأکید دارند باید مصرف آن را با احتیاط انجام داد. دکتر لارسون می‌گوید: «مصرف شکلات باعث قطع کامل ابتلا به حمله قلبی نیست بلکه می‌تواند این خطر را تا حد قابل ملاحظه‌ای کاهش دهد و از این رو می‌توان گفت مصرف کاکائو به طور قطع تأثیر مثبتی روی سلامتی دارد ولی حتماً باید زنگ خطر زیاده‌روی از مصرف شکلات را نیز به صدا در آورد و مصرف آن را تعدیل کرد، زیرا باید توجه داشت کاکائو کالری، چربی و قند بالایی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز