راهکاری هایی برای مطالعه دانش آموزان در ماه رمضان

چطور در ماه رمضان برای امتحانات درس بخوانیم؟

۱۳۹۸/۰۲/۲۴ - ۱۵:۲۸:۳۳
کد خبر: ۷۰۸۹۵۰
چطور در ماه رمضان برای امتحانات درس بخوانیم؟
رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه «پرانتز باز» راهکارهایی را برای مطالعه هرچه بهتر دانش آموزان در ایام ماه رمضان ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ علی اکبر ایزدی رئیس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی وزارت آموزش و پرورش با حضور در برنامه «پرانتز باز» در خصوص راه کارهایی برای مطالعه هر چه بهتر دانش آموزان در ایام ماه رمضان گفت: از سحر تا ظهر زمان مناسبی می تواند برای مطالعه باشد اما اگر برای بچه ها سخت باشد می توانند از بعد افطار شروع کنند تا نزدیکی های سحر. با این همه باید رژیم غذایی مناسب را هم باید رعایت کنند.

وی افزود: دو ساعت قبل از افطار زمان مناسبی برای مطالعه نیست و توصیه می شود دانش آموزان فعالیت های جنبی، کلاس های فوق برنامه و کلاس های ورزشی خود را در این ایام تقلیل دهند تا بتوانند به امتحانات شان برسند.

1526557762657

ایزدی با تأکید بر یادگیری روش های مطالعه موثر اضافه کرد: یادگیری شیوه های مطالعه خوب چهار مزیت عمده دارد. اول این که زمان مطالعه را کاهش می دهد. دوم میزان یادگیری را افزایش می دهد. یادگیری و مطالعه یک ارتباط مستقیمی با هم دارند هر چه ما بتوانیم درست مطالعه کنیم میزان یادگیری مان افزایش پیدا می کند مدت نگهداری مطالب در حافظه طولانی می شود و به خاطر سپاری اطلاعات را آسان می کند. 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز