درمان قطعی کبد چرب و کلسترول خون کشف شد

۱۳۹۷/۰۲/۳۱ - ۱۵:۳۰:۳۰
کد خبر: ۷۰۹۶۲۹
درمان قطعی کبد چرب و کلسترول خون کشف شد
اگر با مشکل کبد چرب روبرو هستید و به دنبال راهی موثر و طبیعی برای درمان آن هستید پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کبد چرب از بیماری های است که بی صدا و آرام به سراغ انسان می آید و زمانی که متوجه این بیماری می شوید شاید در مرحله پیشرفته ای باشد. به همین دلیل پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از اولویت های هر فرد باشد. با تنظیم عادت های غذایی و داشتن برنامه ورزشی منظم می توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد. اما اگر با این بیماری دگیر هستید، نگران نباشید زیرا می توانید آن را کنترل و از بین ببرید. در این مطلب شما را با یکی از روش های درمان کبد چرب که درمان کبد چرب با لیمو ترش است، آشنا می کنیم.

رژیم غذایی نادرست منجر به انتقال اسیدهای چرب آزاد به کبد شده، تراکم تری‌گلیسرید کبدی را افزایش داده و منجر به بیماری کبد چرب می‌گردد. حدودا ۹۰ میلیون آمریکایی کبدچرب دارند که عاملی است برای دیابت، حملات قلبی و حتی سرطان.

لیمو ترش درمان قطعی کبد چرب

لیمو یکی از بهترین و پرطرفدارترین میوه های فصل تابستان و زمستان است اما نوع ترش ان برای درمان کبد چرب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.
نوشیدن یک لیوان آب که در آن عصاره یک لیموترش تازه وجود دارد در آغاز روز می تواند بهترین دارو برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب و همچنین درمان این بیماری باشد. 

از آنجا که لیمو سرشار از ویتامین C است و به عنوان یک آنتی اکسیدان می تواند نقش موثری در هضم و جذب مواد مفید در بدن داشته باشد، قابلیت زیادی در پیشگیری و درمان کبد چرب دارد.

ترکیب روغن زیتون و آبلیمو

تحقیقاتی که نتایج آن در the World Journal of Gastroenterology منتشر شده نشان می‌دهد رژیم غذایی سرشار از روغن زیتون با کاهش تراکم تری‌گلیسرید کبدی در کبد و میزان تری‌گلیسرید بعد از غذا، از بیماری کبد چرب پیشگیری می‌کند. همچنین روغن زیتون بکر در مقابله با آسیب مزمن کبد بسیار موثر است که این موضوع به دلیل خواص آنتی‌اکسیدانی و توانایی آن برای تنظیم عملکرد سلول‌های کبد و تقویت متابولیسم است.

تحقیقی که توسط محققان هندی انجام شده نشان می‌دهد هسپریدین( نوعی بیوفلاوونید که در لیمو یافت می‌شود) توانایی محافظت از کبد دربرابر آسیب‌های ناشی از سم را دارد.

ترکیب روغن زیتون با آبلیمو به دلیل خواص آنتی اکسیدانی، ویتامین C و هسپریدین موجود در آبلیمو به سم‌زدایی از کبد کمک می‌نماید و کبد دربرابر آسیب محافظت می‌کند. 

منبع: الودکتر

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
بانک رفاه
بلیط هواپیما
دندونت
توثیق بانک صادرات
بانک سپه
سلام پرواز