با این دمنوش به راحتی به وزن ایده آلتان برسید

۱۳۹۷/۰۳/۱۸ - ۰۷:۰۰:۰۰
کد خبر: ۷۱۵۱۰۹
با این دمنوش به راحتی به وزن ایده آلتان برسید
جلوی رشد سلول های جدید چربی را در بدن می گیرد و موجب تحریک آنزیم تجزیه کننده چربی (لیپولیز) می گردد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اضافه وزن مشکلی است که امروزه به دلیل بی تحرکی و رژیم غذایی نادرست گریبان گیر همه شده است اما هنوز راه هایی برای رهایی از آن وجود دارد. چای سفید یکی از این نوشیدنی های موثر در کاهش وزن است. در این مقاله بیشتر با خواص چای سبز آشنا شوید.

خواص چای سفید

به کاهش وزن کمک می‌کند

چای سفید فاقد کالری می باشد. چای سفید، جلوی رشد سلول های جدید چربی را در بدن می گیرد و موجب تحریک آنزیم تجزیه کننده چربی (لیپولیز) می گردد. لیپویز باعث شکستن چربی های ذخیره ای در بدن و فرستادن آن ها به جریان خون می شود. اگر آنزیم لیپولیز نباشد، چربی تبدیل به کتون می گردد که محتوی مقدار زیادی انرژی می باشد.

کاهش فشار خون بالا

یکی از مشکلات رایج این روزها در بین مردم، پُرفشاری خون است و خیلی از مردم یا فشار خون بالای کنترل نشده دارند و یا این که تحت درمان هستند، ولی با این حال خیلی خوب کنترل نمی شود. این چای به طور طبیعی فشار خون تان را پایین می آورد و به شما کمک می کند تا در برابر عوارض جانبی داروهای کاهنده ی فشار خون، که همان دِهیدراته شدن می باشد، در امان باشید.

کمک به سلامت پوست

چای سفید از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند. عملکرد سلول‌های پوست را بالا برده و از تخریب پوست در مقابل نور ماورای بنفش محاظت می‌کند. همچنین به جوانسازی پوست کمک می کند. این چای دارای مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان است.

بهداشت دهان و دندان

چای سفید به بهبود سلامتی دهان کمک می‌کند. وجود پلی فنل‌ها، فلاونوئیدها و تانن‌ها در مهار رشد باکتری‌های مختلف کمک می‌کند. فلوراید موجود در چای سفید، در کاهش خطر پوسیدگی دندان یا پوسیدگی حفره دندان نیز مؤثر باشد.

رفع سر درد

چای سفید یک درمان خوب برای بیماری‌های شایع است. مصرف چای سفید برای کسانی که از آنفولانزا و سرماخوردگی رنج می‌برند، بسیار مفید است.

برای کلیه‌ها مفید است

بر اساس یافته‌های مطالعه‌ای که دانشمندان لهستانی در ۲۰۱۵ به عمل آوردند، مصرف چای سفید با کاهش آثار جانبی آلودگی‌های محیطی در اندام‌های بدن انسان از جمله کلیه‌ها رابطه‌ی مستقیم دارد.

پژوهشی دیگر در چندی‌گر کشور هندوستان نشان داد، کاتچین (به دلیل فعالیت آنتی‌اکسیدانی‌اش) در محافظت از بدن در برابر نارسایی کلیه نقش مهمی ایفا می‌کند.

طی مطالعه‌ای در کشور چین که بر روی موش‌های آزمایشگاهی صورت گرفت، پژوهشگران دریافتند از کاتچین به صورت بالقوه می‌توان در درمان سنگ‌های کلیه در انسان استفاده نمود.

وضعیت سلامت کبد را بهبود می‌بخشد

کاتچین (که در چای سبز هم وجود دارد) علاوه بر آن‌چه پیش‌تر گفته شد، می‌توان از بدن در برابر بیماری هپاتیتمحافظت کند. طی مطالعه‌ای در کشور چین پژوهشگران دریافتند کاتچین موجود در چای می‌تواند از بروز عفونت هپاتیت‌B پیشگیری کند.

پژوهشگران آمریکایی نیز ثابت کردند خواص ضد ویروسی کاتچین می‌تواند به توقف چرخه‌ی زندگی ویروس عامل هپاتیت B کمک کند.

با وجود این، مصرف بیش از اندازه‌ی کاتچین می‌تواند برای کبد مضر باشد. بنابراین، برای حفظ سلامت کبدتان در مصرف چای‌سفید کمی‌ احتیاط کنید یا با پزشک‌تان مشورت نمایید.

چگونه چای سفید دم کنیم؟

برای تهیه این چای نباید به شیوه چای معمولی یا دیگر دمنوش‌ها اقدام کنید. تهیه این چای آداب ویژه‌ای دارد و بی‌دقتی در تهیه این چای تمام خواص آن را از بین می‌برد و اثربخشی آن را کم می‌کند.

برای تهیهدمنوش چای سفید به شیوه درمانگران طب سنتی ایران کافی است یک قاشق غذاخوری سرپر از این چای  را با یک لیوان آب که دمای آن از دمای آب جوش کمتر باشد به مدت ۱۰ دقیقه دم کنید.

آیا چای سفید از چای سبز مفیدتر است؟

برگ‌های این چای  تمامی خواص برگ‌های چای سبز را دارد با این تفاوت که تاثیرگذاری و خاصیت این چای در مقایسه با چای سبز چند برابر است.

در حقیقت چای سبز و چای سفید هر دو برای درمان و کنترل قند و چربی خون، کلسترول و فشار خون توصیه می‌شوند با این تفاوت که خواص چای سفید در مقایسه با چای سبز چند برابر است چون این چای از غنچه‌های نورس و بازنشده برگ‌های چای تهیه می‌شود.

به بیان دیگر همین مسئله موجب شده تا چای سفید این روزها در بسیاری از کشورهای مشرق زمین به ویژه چین، ایران و هند در گروه پرفروش‌ترین و البته گران‌ترین چای‌ها و دمنوش‌های طبیعی شناخته می‌شود.

 

نظر شما