مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان:

پارلمان زنان در استان خوزستان راه اندازی می شود

۱۳۹۷/۰۴/۰۱ - ۱۶:۰۱:۱۷
کد خبر: ۷۲۰۷۰۲
پارلمان زنان در استان خوزستان راه اندازی می شود
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان گفت: انتخابات پارلمان زنان تا نیمه دوم تیرماه در تمامی ۲۷ شهرستان این استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، سیده فرانک موسوی در خصوص جزئیات این خبر اظهار کرد: فعالیت نخستین این پارلمان ۲۴ تیرماه همزمان با  میلاد حضرت فاطمه معصومه (س )در شهرستان های آغاز خواهد شد.

وی هدف و مأموریت پارلمان زنان را تقویت مشارکت و نقش زنان در تصمیم گیری ها عنوان و افزود: تعداد اعضای پارلمان زنان در شهرستان ها به تناسب جمعیت هر منطقه تعیین و تعداد اعضای پارلمان زنان استان جمعا ۱۰۰ نفر  است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان تصریح کرد: در این پارلمان 25 قشر از بانوان فعال اجتماعی همچون معلمان، دانشگاهیان، مدیران دولتی و غیردولتی، نظام های حرفه ای، اصناف، شوراها، دهیاری ها، کشاورزان، بسیج، حوزه های علمیه و شوراهای محلات حضور دارند.

موسوی عنوان کرد: در ایجاد پارلمان زنان اسناد فرادستی همچون سند چشم انداز و قانون اساسی و برنامه ششم توسعه و سیاست کلان مقام معظم رهبری و اولویت های دولت دوازدهم درحوزه خانواده ملاک عمل بوده و تلاش می شود از این طریق تصمیم گیری ها در حوزه زنان و کارگروه بانوان و خانواده پخته تر، بدیعتر و با آثار گسترده تری انجام شود.

وی در پایان یادآور شد: زنان شایسته و توانمند فراوانی در سطح جامعه داریم اما بعضا نتوانسته اند شایستگی های خود را نشان دهند. با این وجود در چارچوب فعالیت دولت تدبیر و امید فرصتی ایجاد شد تا حداکثر استفاده برای نهادسازی در حوزه زنان محقق شود و این مطالبه گری در نهایت شکل رسمی به خود گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز