اولین دوره اردوی تیم ملی هفت سنگ بانوان به میزبانی گلستان

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۱۰:۱۹:۳۷
کد خبر: ۷۲۷۳۸۹
اولین دوره اردوی تیم ملی هفت سنگ بانوان به میزبانی گلستان
اولین اردوی تیم ملی هفت سنگ بانوان ایران در گرگان مرکز استان گلستان برگزار میشود.

به گزارش روابط عمومی ورزش و جوانان استان گلستان ، اولین اردوی تیم ملی هفت سنگ بانوان ایران با حمایت فدارسیون ورزش روستایی بازی های بومی محلی و اداره کل ورزش وجوانان استان و هیئت ورزش روستایی بازی های بومی محلی استان، در مجموعه ورزشی وحدت گرگان مرکز استان گلستان برگزار می شود. در این اردو 54 ورزشکار از 28 استان کشور در دو رده نوجوانان و بزرگسال حضور دارند.

غزاله غفاری به عنوان تنها نماینده گلستان در این اردو شرکت دارد.

این اردوی از امروز ۱۹ تیر ماه لغایت ۲۲ تیرماه با حضور رئیس و نایب فدراسیون در سالن ورزشی وحدت جهت آماده سازی تیم پیش از دیدار با تیم کشور آذربایجان در باکو برگزار می شود.

بازی هفت سنگ از جمله بازیهای بومی محلی گروهی ایران است و همان طور که از اسمش پیداست با روی هم گذاشتن هفت تکه سنگ صاف و هموار از بزرگ به کوچک بازی شروع می‌شود.

تعداد بازیکنان هر تیم 5 نفر که چهار نفر بازیکن اصلی و یک نفر به عنوان بازیکن ذخیره محسوب می گردد.

یک گروه محافظ آن سنگ‌ها است و گروهی دیگر که با توپی کوچک، سعی در فروریختن ستون سنگی گروه مقابل را دارند. اولین نفر از گروه اول از فاصله‌ای حدود 4 الی 7 متری - که معمولاً در ابتدای بازی با خطی مشخص می‌شود - با پرتاب توپ، سعی در ریختن سنگ‌ها دارد. در طرف مقابل، وقتی این اتفاق می‌افتد، محافظان توپ را می‌ ربایند و آن را مخفی می‌کنند و به دنبال برنده‌ها می‌دوند. از طرفی گروه مقابل سعی می‌کند هفت سنگ را دوباره بچیند و برنده بازی شود.

7sang

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز