مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان

مردم همراهی نکنند اتفاق مبارکی در روستاها شکل نخواهد گرفت

۱۳۹۷/۰۷/۱۵ - ۱۱:۵۲:۱۵
کد خبر: ۷۶۱۵۵۰
مردم همراهی نکنند اتفاق مبارکی در روستاها شکل نخواهد گرفت
ظاهر پورمجاهدبا تاکید بر اینکه اگر مردم همراهی نکنند اتفاق مبارکی در روستا شکل نخواهد گرفت، گفت: 15هزار میلیارد تومان سرانه از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و امور مالیاتی به حساب دهیاری‌ها واریز شده است.

به گزارش  خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان در جمع خبرنگاران با گرامیداشت 15مهر روز ملی روستا و عشایر در همدان اظهار کرد: یکی از بندها و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هم افزایی دستگاه‌های اجرایی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با بیان اینکه اگر همه دستگاه‌ها فارغ از حرف و شعار پای کار باشند با امکانات اندک نیز می‌توان اقدامات خوبی را شاهد بود، افزود: طبق سرشماری سال 95در استان همدان یک‌هزار و 67روستا وجود دارد.

پورمجاهد بابیان اینکه 870روستای استان همدان دارای دهیار است به طوری که گاهی هر دو یا سه روستا دارای یک دهیار هستند، گفت: 3هزار و 21نفر در شوراهای روستا و بخش‌ها فعالیت دارند که اگر با آنها همکاری شود مشارکت مردم در روستا معنای دیگر پیدا خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مردم همراهی نکنند اتفاق مبارکی در روستا شکل نخواهد گرفت، گفت: 15هزار میلیارد تومان سرانه از سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و امور مالیاتی به حساب دهیاری‌ها واریز شده که 75درصد این رقم در دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده و این نشان می‌دهد دولت در برنامه‌های خود نگاه ویژه‌ای به روستاها دارد.

پورمجاهد به اعتباراتی که از محل مالیات بر ارزش افزوده و از طریق اداره کل امور مالیاتی استان به حساب دهیاری ها واریز می شود اشاره کرد و گفت: به غیر از این موارد منابعی نیز از طریق مشارکت های مردمی تامین می شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری همدان با بیان اینکه تأکید بر این است که در روستاها طرح هادی اجرا شود و در اجرای پروژه‌ها باید از تخصص‌ها و نظارت‌های فنی استفاده کرد، افزود: طی سال‌های گذشته اقدامات خوب زیرساختی در روستاها شکل گرفته است.

پورمجاهد با بیان اینکه 97درصد روستاهای استان همدان گاز دارند، عنوان کرد: در دهه فجر جشن گازرسانی به روستاهای استان همدان را برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه آب، برق، گاز و راه‌های بهسازی و فازهای مختلف در روستاها شکل گرفته است، یادآور شد: در کنار این اتفاقات مبارک مهاجرت به روستا نیز شکل گرفته است.

پورمجاهد با بیان اینکه مطالعات و پژوهش‌هایی در این زمینه انجام گرفته که برخی از آنها ناشی از درآمد خانواده روستایی و اقتصاد خانواده روستایی است، گفت: باید به اقتصاد روستا توجه می‌شد و این در سیاست‌های دولت برجسته و مشخص شده است.

وی بابیان اینکه در قانون برنامه ششم توسعه مطالعات 5هزار روستا در کشور انجام می شود که از این تعداد 500روستا متعلق به استان همدان است، گفت: امسال 340روستا موردمطالعه قرار می‌گیرند.

وی بابیان اینکه دومشاور به صورت جداگانه روستاهای شمال و جنوب استان همدان را موردمطالعه قرار خواهند داد، گفت: در حال حاضر 21روستای هدف گردشگری در استان همدان انتخاب‌شده‌اند که این ظرفیت قابل‌افزایش است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز