در گفت و گو با سخنگوی آتش نشانی شهرداری تهران مطرح شد؛

انفجارهای سریالی در کشور/ بیشترین علت انفجار، خطای انسانی است

۱۳۹۷/۰۷/۱۶ - ۰۵:۰۹:۰۷
کد خبر: ۷۶۱۷۰۰
انفجارهای سریالی در کشور/  بیشترین علت انفجار، خطای انسانی است
همه ساله با توجه به توصیه های ایمنی از سوی کارشناسان و صاحبنظران در خصوص رعایت نکات ایمنی و کنترل وسایل گرمایشی و گازهای خانگی اما باز هم با شروع پاییز شاهد انفجارهای پیاپی ساختمان های مسکونی و اداری در اقسا نقاط کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار حوادث برنا، در یک هفته گذشته سه انفجار مهم در اثر نشستی گاز در تهران، ارومیه و اهواز به وقوع پیوست.

در ارومیه

 انفجار گاز در ارومیه یک خانه در خیابان کشاورزى را تخریب کرد.

در این حادثه، عده ای مجروح شدند و به واحد هاى مسکونى اطراف صدماتی وارد شد. این حادثه تلفات جانى نداشت.

در خیابان جیحون تهران

ساعت 06:37 دقیقه صبح یک مورد حادثه انفجار ساختمان مسکونی واقع در خیابان جیحون به سامانه 125 آتش نشانی اعلام و بلافاصله نیروهای 3 ایستگاه متشکل از 2 گروه حریق و یک گروه نجات کمتر از 3 دقیقه به محل اعزام می شوند.

انفجار در طبقه چهارم یک ساختمان مسکونی 4 طبقه که در هر طبقه 3 واحد مسکونی وجود داشت، اتفاق افتاد که بر اثر شدت انفجار درب، پنجره و دیوارها کاملا تخریب و بخشی از سقف همین واحد و واحد کناری خسارت دید.

در این حادثه 2 مرد که بر اثر تخریب دیوارها بخشی از بدنشان زیر آوار محبوس شده بود و دچار مصدومیت شدند که آتش نشانان بلافاصه عملیات نجات را آغاز کردند0

این 2 مرد از زیر آوار خارج و در حالی که از نواحی مختلف بدن دچار آسیب دیدگی بودند، تحویل عوامل اورژانس شدند.

در اهواز

 یک انبار متعلق به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان در بخش انتهایی استادیوم تختی دچار آتش سوزی و انفجار شد.

مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اعلام کرد علت این انفجار  نشستی گاز بود.

این انفجارها در فاصله یک هفته رخ داده است و نظر می رسد که این روند همچنان ادامه داشته باشد.

در این خصوص با جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی به منظور پاسخ گویی به این سوال که چرا با همه اطلاع رسانی های انجام شده باز هم چنین حوادث ناگواری برای هموطنان اتفاق می افتد به گفتگو پرداخته ایم.

جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران به خبرنگار حوادث برنا گفت: با توجه به روند رو به رشدجمعیت شهری و تراکم ساخت و ساز ها، احتمال وقوع حادثه افزایش می یابد چرا که هرچه جمعیت بیشتر باشد بی احتیاطی بیشتر می شود.

وی تصریح کرد: در خصوص پیشگیری از حوادث، آموزش ها باید دائمی باشد و این به این معنی نیست که فقط آتش نشانی وظیفه آموزش را بر عهده دارد بلکه رسانه ها، اداره گاز، برق، آموزش و پرورش نیز با دیدگاه خود باید این آموزش ها را گسترش دهند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی ادامه داد: درصد بالایی از حوادث انفجار به خطای انسانی بر می گردد به طور مثال شیلنگ گازهایی مانند اجاق گاز، شومینه، آبگرمکن که همیشه ثابت هستند سلامت آن بسیار کم از سوی افراد خانواده چک می شود و شاید عمر یک شیلنگ گاز به 20 سال رسیده و حتی افراد به دنبال کنترل آن نباشند.

به گفته ملکی؛ زمانی ما می توانیم بگوییم خیلی خوب کار کرده ایم که دیگر حادثه ای نداشته باشیم اما با توجه به حوادثی که رخ می دهد باید گفت با وجود زحمات تمامی ارگان ها، یا جامعه مخاطب را خوب تشخیص نداده ایم و یا اطلاع رسانی مستمر و کافی نبوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز