استاندار همدان:

نام تویسرکان و گردو با یکدیگر عجین شده است

۱۳۹۷/۰۷/۱۷ - ۱۰:۵۳:۲۰
کد خبر: ۷۶۲۴۰۹
نام تویسرکان و گردو با یکدیگر عجین شده است
نیکبخت گفت: نام تویسرکان و گردو با یکدیگر عجین شده است و بی‌شک گردو باید به نام این شهرستان ثبت رسمی و ملی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، استاندار همدان در همایش گردو، و مبل و منبت تویسرکان افزود: تویسرکان به عنوان مهد طلای سبز شناخته شده است و بخش اعظمی از گردوی کشور در این شهرستان تولید می شود.

وی با بیان اینکه برگزاری همایش گردو نقش موثری در توسعه این شهرستان دارد، اظهار داشت: این همایش هر سال بهتر از سال قبل برگزار می شود و به خوبی توانمندی های شهرستان تویسرکان را معرفی کرده است.

استاندار همدان تاکید کرد: از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور که از مدیران فعال کابینه دولت تدبیر و امید هستند درخواست دارم تا گردوی تویسرکان ثبت ملی شود.

نیکبخت ادامه داد: این شهرستان در طرح بی نظیر سرشاخه کاری گردو که سال گذشته و امسال 20 میلیارد ریال برای آن اعتبار گذاشته شده، پیشگام بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح سرشاخه کاری گردوی تویسرکان طرحی بی نظیر در خاورمیانه است که اجرای آن به عنوان نمونه در این شهرستان آغاز شد.

استاندار تاکید کرد: این شهرستان با تصمیم وزارت جهاد کشاورزی به عنوان شهرستان آزمونه اصلاح باغ های گردو و سرشاخه‌ کاری و پیوند این درختان در کشور برگزیده شده است.

وی با بیان اینکه بر این اساس مقرر شده تا سه هزار هکتار از مجموع پنج هزار و 500 هکتار باغ های گردوی شهرستان تویسرکان در بازه زمانی پنج ساله اصلاح شود، ادامه داد: تویسرکان با برخورداری از هنر مبل و منبت نیز جایگاه ویژه ای در این هنر صنعت دارد.

استاندار همدان با اشاره به برگزاری اجلاس جهانی گردشگری تاکید کرد: آبان ماه امسال نمایندگان حوزه گردشگری 180 کشور به همدان می آیند و نشان داده می شود که ایران منزوی نیست و در برابر عربستانی که با ذلت در برابر آمریکا تعظیم می کند ایران با عزت به دنبال اقتدار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز