رئیس دانشگاه صنعتی همدان

اقتصاد صنعتی بی‌رحم است/اساتید جدیدالورود باید ۶ ماه در صنعت کار کنند

۱۳۹۷/۰۷/۲۸ - ۰۷:۳۷:۴۲
کد خبر: ۷۶۶۵۲۲
اقتصاد صنعتی بی‌رحم است/اساتید جدیدالورود باید ۶ ماه در صنعت کار کنند
نیلی با بیان اینکه اقتصاد صنعتی بسیار بی‌رحم است، تصریح کرد: نمی‌توان صرفاً به تولید یک کالا بسنده کرد بلکه به‌ طور مداوم باید تحقیقات انجام شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، رئیس دانشگاه صنعتی همدان اظهار کرد: در راه برقراری ارتباط مؤثر دانشگاه و صنعت از سال آینده هر استاد جدیدالورود به دانشگاه باید 6 ماه در یک محیط صنعتی فعالیت کند.

محمود نیلی افزود: در حال حاضر برخی از اساتید با محیط‌ صنعتی آشنایی کامل ندارند بنابراین این طرح در نظر گرفته‌ شده و اساتید در واحدهای صنعتی حاضر شده و حقوق خود را نیز از دانشگاه و مبلغی را از صنعت دریافت می‌کنند.

وی تصریح کرد: در مدت 6 ماه اساتید باید بتوانند 30 درصد از مشکلات واحد صنعتی که در آن حضور دارند را استخراج کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان بابیان اینکه سه درصد از بودجه هر سازمان و نهادی باید صرف تحقیقات شود، ادامه داد: هر نهاد موظف است 50 درصد از این بودجه تحقیقاتی را به دانشگاه اختصاص دهد تا مشکلاتش را بررسی و حل کند.

وی با بیان اینکه برخی از تشکل‌ها مانند نظام‌های مهندسی، کانون‌های صنفی هستند و موفق نمی‌شوند که مشکل ارتباط دانشگاه و صنعت را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: برای حل این معضل نیاز داریم که یک اراده عمومی در سراسر کشور ایجاد شود.

نیلی گفت: اگر امروز در صنعت هسته‌ای و یا موشکی موفق هستیم به این دلیل است که مسوولان به دانشگاه اعتماد کردند و بودجه لازم را در اختیار آنان قرار دادند و دانشگاه موفق شد که نیازهای کشور را برطرف کند.

وی با تأکید بر اینکه نیازهای دولت در همه حوزه‌ها را دانشگاه می‌تواند برطرف کند، اظهار کرد: در حوزه صنایع هوایی که در تحریم کامل هستیم گروه‌های دانشگاهی در حال فعالیت هستند و موفقیت‌هایی نیز به دست آوردند.

رئیس دانشگاه صنعتی همدان گفت: تا زمانی که امکان واردکردن کالا از خارج وجود دارد و یا با امکانات 50 سال پیش‌تولید صورت می‌گیرد احساس نیاز به تحقیق و دانشگاه جدی نمی‌شود.

وی با تأکید بر اینکه امروز ارتباط بین صنعت و دانشگاه وجود دارد، اظهار کرد: امروز صنعتگران ما فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند اما چون احساس نیاز به دانشگاه وجود ندارد، واحدهای صنعتی موفق نمی‌شوند در بازار رقابت دوام آورند.

نیلی افزود: واحدهای تحقیق و توسعه در همه واحدهای صنعتی همدان فعال نیست در حالی‌ که اگر این اتفاق رخ دهد استمرار تولید و حضور در بازار محقق می‌شود.

وی با بیان اینکه اقتصاد صنعتی بسیار بی‌رحم است، تصریح کرد: نمی‌توان صرفاً به تولید یک کالا بسنده کرد بلکه به‌ طور مداوم باید تحقیقات انجام شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز