اشتغال ۴۰۰ هزار نفر در صنعت نان کشور

۱۳۹۷/۰۸/۲۵ - ۱۱:۴۰:۱۹
کد خبر: ۷۷۶۴۳۵
اشتغال ۴۰۰ هزار نفر در صنعت نان کشور
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم گفت: بیش از 400 هزار نفر به صورت مستقیم در نانوایی‌های کشور کار می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سید محمدرضا هاشمی در همایش روز ملی نان در تالار مرکزی قم با اشاره به چرخه تولید نان اظهار کرد: باید از مزرعه گندم تا کارخانه آرد و نانوایی استانداردها رعایت شود تا نان کیفیت استاندارد داشته باشیم.

وی ادامه داد: بیش از 400 هزار نفر به صورت مستقیم در نانوایی‌های کشور کار می‌کنند، ایران به خودکفایی در تولید گندم رسیده است و نیازی به واردات گندم به کشور نداریم، کشورمان آذوقه کافی به مدت یک سال را دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: اگر کیفیت گندم و آرد بالا نباشد، بهترین نانوایان هم نمی‌توانند که نان با کیفیت بدهند، نانوایی‌ها به دلیل ارتباطشان با مساله امنیت غذایی برای معاونت سیاسی استانداری قم اهمیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: نانوایان در ساعت‌های مختلف طول روز و شب برای تامین قوت غالب مردم تلاش می‌کنند.

محمود سیجانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه این همایش با اشاره به قیمت نان در استان اظهار کرد: برخی از تصمیمات باید در سطح ملی گرفته شود و حداکثر اختیار استان قم افزایش 10 درصدی قیمت نان بود که این اقدام صورت گرفت.

وی افزود: قیمت کنونی نان هزینه‌های نانوایان را پوشش نمی‌دهد، به دنبال حفظ حقوق نانوایان هستیم، نانوایان در نقاط مختلف استان قم به مردم خدمت و قوت غالب مردم را تامین می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز