در راستای برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی صورت گرفت:

نشست صمیمی سازمان های مردم نهاد جوانان با شهردار سمنان

۱۳۹۷/۰۹/۲۴ - ۱۶:۳۱:۲۲
کد خبر: ۷۸۸۱۶۳
نشست صمیمی سازمان های مردم نهاد جوانان با شهردار سمنان
سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان بر تخصص گرایی فعالیت های سمن ها و تقویت روحیه مطالبه گری آنان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ اعضای مجمع جوانان و دبیران سازمان های مردم نهاد جوانان استان سمنان با ناظم رضوی شهردار سمنان دیدار و گفتگو کردند.

این دیدار، سومین برنامه در قالب سلسله نشست های تشکل ها جوانان با مسئولین دستگاه های اجرایی استان و در راستای برنامه های چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی، با حضور اعضای مجمع جوانان استان، منتخب دبیران سمن های جوانان، ناظم رضوی شهردار سمنان، جهانشیر سرپرست اداره کل ورزش و جوانان و حوزه معاونت فرهنگی و امور جوانان این اداره کل در خانه جوانان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مرادی، معاون فرهنگی و امور جوانان، به تشریح عملکرد و ظرفیت های موجود در حوزه مشارکت های اجتماعی و سمن های جوانان استان پرداخت و تاکید کرد راه توسعه همه جانبه در کشور و به طور خاص فضای شهری از طریق فعالیت های داوطلبانه از سوی جوانان میسر خواهد شد و سمن های جوانان استان آمادگی هرگونه همکاری در حوزه های مختلف را با شهرداری سمنان دارند.

در ادامه جهانشیر، سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان برگزاری چنین نشست هایی را بسیار ضروری و مفید دانسته و بر تخصص گرایی فعالیت های سمن ها و تقویت روحیه مطالبه گری آنان تاکید کرد.

در ادامه این نشست سه ساعته منتخبی از سمن های جوانان به بیان دغدغه ها و پیشنهادات خود مرتبط با حیطه فعالیت شهرداری سمنان پرداخته که می توان به مواردی چون استفاده از فضاهای شهری و سالن های مرتبط با شهرداری برای برنامه های سمن ها، استفاده از بیلبوردها و فضاهای تبلیغاتی شهری جهت معرفی برنامه ها، تاسیس بوستان کتاب، معرفی سمنان به عنوان پایتخت کتاب ایران و نیز ایجاد راه ارتباطی مستمر با بدنه شهرداری جهت دریافت ایده های خلاقانه سمن ها اشاره کرد.

در پایان این نشست ناظم رضوی، شهردار سمنان پس از شنیدن مباحث حاضرین در جلسه از برگزاری چنین نشستی قدردانی نموده و ظرفیت های سمن های جوانان استان را بسیار قابل توجه و کاربردی در حوزه های مختلف مرتبط با دستگاه های اجرایی استان دانست. همچنین او بیان داشت مطالبات و پیشنهادات سمن ها باید مشخص، شفاف و متناسب با حوزه عملکردی دستگاه های اجرایی و توان مالی و اجرایی آن دستگاه باشد.

شهردار سمنان در ادامه افزود: شهرداری می توان در بحث تبلیغات شهری کمک حال سمن ها باشد و بخشی از فضاهای شهری را به فعالیت های آنان اختصاص دهد. همچنین ایده هایی مانند ورزش همگانی در پارک ها و برای گروه های سنی مختلف ایده خوبی است که سمن های مرتبط می توانند با شهرداری همکاری خوبی داشته باشند.

ناظم رضوی بیان داشت طرح ایجاد بوستان کتاب از اولویت های اجرایی شهرداری بوده و جانمایی آن صورت گرفته است. همچنین ایده سمنان، پایتخت کتاب ایران بسیار ایده خوبی بوده که شهرداری در کنار سایر دستگاه ها بالاخص اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی همکاری در این بخش را نیز دارد.

سلسله نشست های صمیمی سمن های جوانان با مسئولین دستگاه های اجرایی استان به طور مستمر و ماهانه به همت اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار می گردد.

 

 

نظر شما