معاون صنعت و معدن استان سمنان؛

طرح نظارت بر بازار شب یلدا در سمنان آغاز شد/۵۴ بازرس اعزام شدند

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۲:۲۴:۵۱
کد خبر: ۷۸۸۴۱۲
طرح نظارت بر بازار شب یلدا در سمنان آغاز شد/۵۴ بازرس اعزام شدند
معاون نظارت و بازرسی صمت استان سمنان، از آغاز طرح تشدید نظارتی شب یلدا در استان خبر داد و گفت: ۵۴ بازرس به هشت شهرستان اعزام شدند.

به گزارش خبرگزاری برنا در سمنان؛مهدی یحیایی در آغاز طرح نظارت یلدا که صبح یکشنبه با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در صمت سمنان برگزار شد، درباره نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در ایام منتهی به یلدا، تأکید کرد: اجرای طرح تشدید نظارتی ویژه شب یلدا در استان یکی از تمهیدات صمت برای مقابله با سوءاستفاده‌های احتمالی و موضوعاتی نظیر گران‌فروشی، کم‌فروشی و ... است.

او بابیان اینکه برخی از کالا و خدمات مرسوم شب یلدا تحت تأثیر بازار قرارگرفته و ممکن است حساسیت هایی را به بازار القا کنند، افزود: به لحاظ اقتصادی، نظارت بر بازار شب یلدا از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و لذا سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با درک این حساسیت نسبت به اجرای طرح نظارت بازار یلدا اقدام می‌ورزد.

معاون صنعت، معدن و تجارت استان سمنان همچنین افزود: ۵۴ بازرس و کارشناس نظارت و بازرسی سازمان و همچنین اتاق‌های اصناف شهرستان‌های هشت‌گانه استان طی ایام منتهی به یلدا کار نظارت را بر عهده دارند.

یحیایی گفت: این ناظران بر بازار و واحدهای صنفی، میادین میوه و تره بار نظارت خواهند داشت و عرضه کالاهای شب یلدا از قبیل آجیل و خشکبار، میوه و تره‌بار و شیرینی را کنترل می‌کنند.

وی در خاتمه گفت: شهروندان می‌توانند هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم نصب قیمت و عدم صدور صورتحساب و غیره را به شماره ۱۲۴ سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گزارش کنند.

 

نظر شما