مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان

مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان به دولت واگذار می شود

۱۳۹۷/۰۹/۲۵ - ۱۴:۴۳:۵۶
کد خبر: ۷۸۸۵۴۹
مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان به دولت واگذار می شود
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با انتقال مالکیت کاروانسرای سنگی و آجری آهوان به دولت موافقت شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ محمد جهانشاهی با اعلام این خبر افزود: به‌دنبال رایزنی و برگزاری جلسات کارشناسی متعدد بین نمایندگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) و اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، با انتقال مالکیت این دو کاروانسرا به دولت موافقت شد.

وی گفت: با موافقت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مقرر شد مالکیت کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان واقع در 45 کیلومتری جاده سمنان به دامغان تا پایان سال‌جاری به سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران واگذار شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کاروانسراهای سنگی و آجری آهوان، ظرفیت بزرگی در توسعه و بهبود شرایط و تاسیسات میان‌راهی گردشگری هستند و پس از اجرای توافق و انتقال نهایی مالکیت، زمینه جذب سرمایه‌گذار و واگذاری بلند مدت این کاروانسراها به بخش خصوصی، تحت نظارت فنی سازمان میراث فرهنگی فراهم می‌شود.

دو کاروانسرا یا رباط تاریخی به نام "رباط سنگی انوشیروانی" و "کاروانسرای شاه عباسی" در منطقه آهوان وجود دارد.  زمان ساخت کاروانسرای سنگی(رباط انوشیروانی) به سال‌های 420 تا 421 هجری قمری و ساخت کاروانسرای آجری (شاه عباسی) به سال 1097 هجری قمری در دوره صفویه برمی‌گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز