در جهت حمایت از صنعت گردشگری سمنان؛

انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه سمنان با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۱۱:۵۴:۲۷
کد خبر: ۷۸۹۲۹۵
انعقاد تفاهم‌نامه دانشگاه سمنان با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان
تفاهم نامه ای به منظور سوق‌دادن پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سوی دانشگاه سمنان به‌ سمت حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی و گردشگری منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛دکتر مسعود نصیری رئیس دانشگاه سمنان در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه این دانشگاه با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اظهار کرد: افزایش همکاری ‌ های دانشگاه سمنان و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان فرصت مناسبی برای دانشجویان است که به صورت عملی با بخش‌های مختلف فعالیت این اداره کل در بخش‌های صنایع دستی، گردشگری و میراث فرهنگی آشنا شوند .

او با بیان اینکه خوشبختانه فعالیت‌های میراث فرهنگی در بخش‌های مختلف از جمله گردشگری افزایش یافته و اقدامات خوبی صورت گرفته است افزود‌: همکاری‌های دانشگاه سمنان و اداره کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان زمینه‌ساز ادامه این روند به صورت علمی و استفاده از تجربیات طرفین در انجام فعالیت‌ها از جمله در بخش مرمت آثار تاریخی‌، صنایع دستی و گردشگری است که رونق در صنعت گردشگری را به دنبال دارد .

رئیس دانشگاه سمنان بر حمایت از صنایع دستی سمنان تأکید کرد و گفت‌: هدایای که برای میهمانان دانشگاه سمنان در نظر گرفته می‌شود عمدتا از صنایع دستی سمنان است که از این طریق به معرفی و حمایت از ظرفیت‌ها، زیبایی‌ها و تنوع صنایع دستی سمنان کمک شود.

نصیری بر لزوم افزایش شرکت‌ها و واحدهای فناور فعال در حوزه گردشگری در پارک علم و فناوری و مرکز رشد تاکید و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و توانمندی‌های بالای اکوتوریسم در استان و بهره‌گیری دانشجویان رشته‌های دانشکده هنر و از جمله دانشجویان رشته‌های صنایع دستی، فرش، طراحی پارچه، مرمت و معماری و...از دیگر مواردی است که باید به آن توجه ویژه‌تری داشت.

عضو هیات علمی دانشگاه سمنان با بیان اینکه انعقاد این تفاهم‌نامه می‌تواند در جهت تقویت بخش کارآفرینی دانشگاه و تحقق دانشگاه کار آفرین موثر باشد گفت: هدایت موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های مرتبط با حمایت‌های میراث فرهنگی از اهدافی است که در قالب انعقاد این تفاهم‌نامه دنبال می‌شود .

تحقق تعهد اشتغال یک‌ساله گردشگری سمنان در 9ماه 

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان گفت‌: ظرفیت‌های استان سمنان بسیار قابل توجه است و می تواند بر روندهای کلان کشور تاثیرگذار باشد .

محمد جهانشاهی با اشاره به اینکه آثار تاریخی این استان نیازمند شیوه‌های جدید نگهداری و بهره‌برداری است افزود: دولت‌ها توان حمایت و بهره‌برداری از میراث فرهنگی را ندارند و در این مسیر مراکز علمی باید به کمک این بخش بیایند .

او اظهار امیدواری کرد: با فعال شدن استارتاپ‌ها و به دنبال آن بهره‌برداری از ایده‌ها و خلاقیت‌های دانشگاهیان در حوزه کاری میراث فرهنگی سرعت بیشتری بگیرد .

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته 80 کارگاه مرمتی فعال در استان برگزار شده افزود: باید از توان علمی دانشکده گردشگری در راستای توسعه این صنعت در استان سمنان بیش از پیش استفاده کرد .

جهانشاهی با بیان اینکه اتفاقات جدیدی در حوزه کار آفرینی در حال رخ دادن است گفت: گردشگری یکی از ظرفیت‌های تولید اشتغال است و بیش از 100 درصد تعهد اشتغال این اداره کل در 9 ماهه گذشته انجام شده و تا پایان امسال نیز از تعهد خود فراتر خواهیم رفت .

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز