امام جمعه سمنان:

دید و بازدید در شب یلدا موجب احیای سنت صله رحم می شود

۱۳۹۷/۰۹/۳۰ - ۱۷:۳۷:۰۰
کد خبر: ۷۹۰۴۲۳
دید و بازدید در شب یلدا موجب احیای سنت صله رحم می شود
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با بیان این که یلدا بهانه ای برای زنده کردن سنت های نیکوست، گفت: دید و بازدید در شب یلدا موجب زنده نگه داشتن سنت صله رحم می شود

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در خطبه های نماز جمعه این هفته سمنان در مسجد امام خمینی(ره) این شهر، افزود: صله رحم سنت پیامبر اکرم (ص) است و دید و بازدید در شب یلدا موجب زنده نگه داشتن این سنت می شود.
وی ادامه داد: صله رحم عمر را افزایش داده و قطع دید و بازدید با خانواده آن را کاهش می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان سمنان ابراز داشت: شب یلدا اگر با دروغ، غیبت و اسراف همراه نباشد نوعی شادی، ایرانی اسلامی تلقی می شود.
وی اظهار داشت: جهان اسلام در حال پیروزی است و خروج امریکا از سوریه و آتش بس در یمن نشانه ای از این پیروزی بزرگ است.
شاهچراغی با اشاره به معرفی استاندار جدید سمنان گفت: مردم این استان مردمی مذهبی و شایسته خدمت هستند و آشناگر نیز شایسته این مسوولیت برای تحقق مطالبه های مردم است.
وی تصریح کرد: گریز از ریاست طلبی نوعی تقوا محسوب می شود و تقلا برای ریاست طلبی جایز نیست ، ریاست اگر به دست افراد شایسته و لایق باشد بد نیست و موجب ترقی و پیشرفت می شود اما ریاست طلبی تبعات خطرناکی دارد. 
امام جمعه سمنان با اشاره به فرموده بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: مراقبت از انقلاب برای این که به دست نااهلان نیفتد وظیفه و تکلیف سختی است و مسوولان باید در عمل به مسوولیت و رعایت بیت المال توجه ویژه داشته باشند.
وی، ضمن تبریک ولادت حضرت عیسی (ع) افزود: باید بررسی شود مسحیت فعلی با ویژگی های اصیل این دین همخوانی دارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز