مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بیان کرد

فعالیت ۲۵ پایگاه هلال احمر سمنان در طرح زمستانه

۱۳۹۷/۱۰/۰۴ - ۱۱:۱۷:۴۴
کد خبر: ۷۹۲۱۳۹
فعالیت ۲۵ پایگاه هلال احمر سمنان در طرح زمستانه

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛در طرح زمستانه این جمعیت 14 دستگاه خودروی آمبولانس، هشت دستگاه خودروی نجات، پنج دستگاه خودروی عملیاتی و یک فروند بالگرد استفاده می شود.
دکتر حسن شکرالهی مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان سمنان بیان کرد: طرح امداد و نجات زمستانه به مدت 100 روز و با استفاده از توان عملیاتی تمام پایگاه های جمعیت هلال احمر در محورهای مواصلاتی استان سمنان آغاز شده است.
شکراللهی تصریح کرد: در پایگاه جمعیت هلال احمر این استان امکان استراحت و ذخیره اقلام امداد رسانی برای مسافران تدارک دیده شد که در مواقع نیاز مسافران در پایگاه های یاد شده اسکان می یابند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان به امکان وقوع برف و کولاک در محورهای مواصلاتی استان اشاره و خاطرنشان کرد: توجه به توصیه های عوامل انتظامی و امدادی از قبیل پلیس راه، اورژانس، راهداری و هلال احمر ضروری است و هموطنان در صورت بروز مشکل حتی بدون سیمکارت همراه نیز می توانند با شماره 112 جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.
وی بیان کرد: اطلاع یابی شهروندان از شرایط آب و هوایی و موارد ضروری مانند نحوه استفاده صحیح از زنجیرچرخ در هنگام بروز کولاک و یخبندان در جاده عمده ترین مسایلی است که مردم با کسب آگاهی از آن می توانند در اجرای بهینه طرح زمستانه امداد و نجات جمعیت هلال احمر را یاری کنند.
شکراللهی یادآور شد: این موضوع به طور مکرر در وقوع برف و کولاک سال گذشته در محورهای مواصلاتی استان سمنان نمایان بود و ناتوانی برخی شهروندان در استفاده صحیح از زنجیر چرخ مشکلاتی را موجب شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان، به ضرورت فرهنگ سازی در به همراه داشتن اقلام اضطراری در وسیله نقلیه تاکید کرد و افزود: هموطنان در صورت سفر در وضعیت نامساعد آب و هوایی اقلام ضروری مورد نیاز را در وسلیه نقلیه همراه داشته باشند و این مساله باید به صورت یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
در این طرح روزانه چهار هزار و 425 امدادگر به هموطنان در سراسر کشور خدمات رسانی می کنند.
بیش از 600 کیلومتر از مسیر اصلی غربی- شرقی کشور از استان سمنان می گذرد و سالانه بیش از 20 مسافر و گردشگر از محورهای ارتباطی استان سمنان عبور می کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز