در جلسه شورای زکات استان سمنان مطرح شد

ارائه بیش از ده هزار خدمات به نیازمندان از محل زکات/رشد ۸۵ درصدی پرداخت زکات در استان سمنان

۱۳۹۷/۱۰/۱۳ - ۱۲:۰۳:۳۲
کد خبر: ۷۹۵۶۸۰
ارائه بیش از ده هزار خدمات به نیازمندان از محل زکات/رشد ۸۵ درصدی پرداخت زکات در استان سمنان
مشارکت مؤدیان استان سمنان در پرداخت زکات در ۹ ماهه سال جاری به ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون رسید که ده هزار و ۲۴۶ خدمات حمایتی در قالب خرید و بهسازی مسکن، تأمین جهیزیه، کمک‌هزینه تحصیلی، درمانی و معیشت از محل مشارکت مؤدیان زکات برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان استان سمنان هزینه شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛سید جواد رضوی، مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه کمیته امداد استان سمنان جمع‌آوری ۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان زکات را در سال جاری متعهد شده بود افزود: با مشارکت ۱۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی مؤدیان در ۹ ماهه سال جاری، تعهد این نهاد در جمع‌آوری زکات محقق شد.

او  بابیان اینکه هشت میلیارد و ۸۶۰ میلیون تومان از زکات جمع‌آوری‌شده در ۹ ماهه سال جاری مستحب بوده است یادآور شد: ۳۱۹ میلیون تومان زکات واجب و ۹۷۸ میلیون تومان زکات فطره و کفاره جمع‌آوری‌شده است.

سید جواد رضوی بیان کرد: ۷۲ درصد از مجموع زکات سهم فقرا و ۲۸ درصد صرف پروژه‌های عام‌المنفعه در استان سمنان شد.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۵۰ جهیزیه برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان استان از محل جمع‌آوری زکات تهیه‌شده است افزود: ۱۷۰ کمک‌هزینه درمانی، ۴۰۰ کمک‌هزینه تحصیلی در این مدت به نیازمندان  ارائه شد.

رضوی به ساخت ۱۲ و تعمیر ۵۰ واحد مسکونی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان اشاره کرد و گفت: ۹ هزار و ۵۸۲ کمک‌معیشت به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و نیازمندان استان سمنان پرداخت‌شده است.

سید جواد رضوی از همکاری ۱۱۳ عامل افتخاری زکات در روستا و شهر استان سمنان خبر داد و گفت: ۱۳۱ مبلغ زکات با این نهاد برای نهادینه کردن فرهنگ زکات همکاری می‌کنند.

زکات جمع‌آوری‌شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۵ درصدی داشته است.

نظر شما