استاندار سمنان:

تقویت ارتباط بانک‌های دولتی و خصوصی به توسعه شتابان استان کمک می‌کند

۱۳۹۷/۱۰/۱۹ - ۱۰:۱۶:۳۹
کد خبر: ۷۹۷۹۲۴
تقویت ارتباط بانک‌های دولتی و خصوصی به توسعه شتابان استان کمک می‌کند
استاندار سمنان در جلسه شورای بانک‌های استان ضمن اشاره به حمایت بیشتر بانک‌ها در زمینه توسعه صنعت گردشگری و تقویت صنایع و معادن بر لزوم تقویت ارتباط بانک‌های دولتی و خصوصی برای توسعه شتابان استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛جلسه کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان به ریاست علیرضا آشناگر استاندار سمنان و با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی استان روز سه‌شنبه ۱۸ دی‌ماه در محل سالن غدیر استانداری برگزار گردید.
استاندار سمنان در این جلسه با اشاره به نقش بانک‌ها در ایجاد رونق و توسعه صنعت در استان یادآور شد: در شرایط فعلی تحریم توقع دولت، مردم وصاحبان صنایع از بانک‌ها این است که مساعدت جدی تری در حمایت از این بخش نمایند و علاوه بر اجرای مقررات، برخی سختگیری‌های معلوم را در بخش تولید و صنعت کاهش دهند تا صنعت از نفس نیافتد.
آشناگر با تاکید بر این نکته که انتظار می‌رود بانک‌های استان در جذب منابع مالی و پرداخت تسهیلات اهتمام بیشتری در کوتاهترین زمان ممکن بورزند، گفت: هرچند که منابع پرداختی بانک‌های استان در شرایط فعلی مطلوب است، اما انتظار می‌رود با تدبیر بیشتر وضعیت مطلوبتر گردد تا در بحث خروج سپرده‌ها از بانک‌ها این اعتماد موجود بین مردم و بانک بیشتر تقویت گردد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود، گریزی به نشست اخیر خود با صاحبان صنعت و معدن استان زد و با اشاره به برخی گلایه‌های مطرح شده در آن نشست در مورد برخی قوانین بانک‌ها از جمله "بند و تبصره ۱۶" تصریح کرد: ازبانک‌ها انتظار می‌رود در اجرای تعهدات خود به صاحبان صنایع با جدیت اقدام و دررابطه با رفع دغدغه صاحبان صنایع در مورد معوقات بانکی اهتمام ویژه ای در این شرایط اقتصادی بورزند.
عالیترین مقام اجرایی استان با اشاره به تاکید دولت در رابطه با حمایت از ایجاد اشتغال در روستاها و مشاغل خانگی تصریح کرد: در این راستا انتظار می‌رود در دریافت وثیقه برای تسهیلات خرد در مناطق روستایی، عشایری و خانگی سختگیری ها کمتر شود، و شیوه‌های اخذ وثیقه در این رابطه بازنگری گردد.
آشناگر با تاکید بر حفظ و تقویت سرمایه در گردش بانک‌ها در این شرایط تحریم، لزوم اعتبار سنجی صاحبان صنایع خوشنام را یادآور شد و گفت: ممکن است در این شرایط تحریم سرمایه در گردش صاحبان صنایع کاهش یابد که انتظار این است بانک‌ها در این رابطه تسهیلات بیشتری را برای رونق تولید و صنعت استان در نظر بگیرند.
مقام عالی دولت دوازدهم در استان تقویت بخش خصوصی و بانک‌ها را یک حلقه قوی برای تقویت صنایع و تولید در استان در این شرایط تحریم ذکر کرد و افزود: برخی از بانک‌ها در پرداخت تسهیلات رونق اشتغال و تولید عملکرد خوبی داشتند اما برخی دیگر از بانک‌ها کمتر از حد انتظار ظاهر شدند که امید است با تدبیر لازم تا پایان سال جاری پرداخت تسهیلات این بانک‌ها افزایش یابد.
آشناگر ضمن اشاره به پتانسیل‌های غنیِ گردشگری و معادن در استان سمنان تاکید کرد: در تقویت طرح‌های گردشگری و معدنی بانک‌ها با توجه به بازگشت سرمایه در این بخش‌ها، اهتمام ویژه ای داشته باشند تا رونق صنعت گردشگری با توجه به انگیزه مردم و گردشگران در این حوزه تقویت یابد.
وی در پایان ضمن تاکید بر تقویت ارتباط بین بانک‌های دولتی و خصوصی استان خاطرنشان کرد:در این شرایط اقتصادی توقع دولت و مردم این است که با ایجاد فرصت های لازم از جمله در حوزه بانکی، روند شتابان توسعه استان فراهم شود.

 

نظر شما