در شورای اداری شهرستان نهبندان تعیین تکلیف شد:

۳۳ دستور کار و ۳۳ مصوبه در ۳ روز

۱۳۹۷/۱۰/۲۱ - ۱۱:۵۷:۴۹
کد خبر: ۷۹۸۶۰۰
شورای اداری شهرستان نهبندان باحضور محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، مدیران کل استانی و شهرستانی با موضوع جمع بندی مصوبات سفر و تعیین تکلیف مشکلات مردم شهرستان با 33 دستور کار در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان نهبندان برگزار و تصمیمات نهایی گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ عصر روز گذشته شورای اداری شهرستان نهبندان باحضور محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی، مدیران کل استانی و شهرستانی با موضوع جمع بندی مصوبات سفر و تعیین تکلیف مشکلات مردم شهرستان با 33 دستور کار در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان نهبندان برگزار و تصمیمات نهایی گرفته شد.

استاندار خراسان جنوبی نیز در شورای اداری شهرستان نهبندان بیان کرد: در سفر های شهرستانی خود اجرایی و عملیاتی تر وارد شویم. وی با بیان اینکه مسئولیت پیگیری های مسائل شهرستانی به معاونین واگذار شده است افزود: پایه بودجه ای استان ضعیف دیده شده است و باید به دنبال اعتبارات ملی باشیم. وی با بیان اینکه کمترین پروژه های کشور متعلق به خراسان جنوبی است ادامه داد: بودجه ناچیز استان باید بر اساس اولویت ها تخصیص دهیم. استاندار خراسان جنوبی با تاکید براینکه جذب اعتبارات ملی از طریق وزارت خانه های یکی از اولویت ها است خاطرنشان کرد: مدیران حتما تلاش کنند در راستای جذب اعتبارات ملی؛ حضور وزار و معاونین آنها در استان را فراهم کنند تا در تکمیل پروژه های استانی موثر باشد.

 

وی با بیان اینکه در 40 ساله گذشته نظام جمهوری اسلامی خدمات خوبی برای شهرستان انجام داده است بیان کرد: متاسفانه اخباری که در حوزه راه ها در روزهای اخیر شنیدیم تاسف بار بود و اکنون آمار نگران کننده ای در راه های نهبندان وجود دارد.

 وی افزود: وجود خشکسالی مشکلات بیکاری، معیشتی برای مردم این شهرستان ایجاده کرده است که در یک زمان بندی مشخص و با بسیج کردن امکانات استانی و ملی مشکلات مردم را به ویژه روستاییان حل کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در مناطق محروم فرصت سوزی ها زیاد است که از همه مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی انتظار داریم که توان مضاعفی برای رفع مشکلات بگذارند تا شرمنده مردم نشویم. معتمدیان خاطرنشان کرد: خراسان جنوبی با ضرایب امنیتی بالایی که داریم استان امنی هستیم.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: 99 میلیون دلار در جذب سرمایه گذاری خارجی رقم ناچیزی است و علت این جذب نبود زیرساخت های مناسب برای جذب سرمایه گذار می باشد.

وی تاکید کرد: خراسان جنوبی می تواند به عسلویه معدنی تبدیل شود و شهرستان نهبندان یکی از اولویت های ما است.

معتمدیان با تاکید براینکه توسعه همه جانبه استان باید در اولویت همه به ویژه رسانه ها باشد بیان کرد: با وجود مردم ولایت مداری که در استان داریم می توانیم با زمان بندی مشخص و همکاری با یکدیگر به توسعه دست یابیم. استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه در این 35 معدن وجود دارد گفت: با خام فروشی نباید این سرمایه ها را از دست بدهیم. وی افزود: شرکت توزیع برق استان در خصوص تامین برق منطقه شاهکوه ماموریت ویژه دارد. استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه ماندکاری مردم در مرزها موجب امنیت پایدار خواهد شد ادامه داد:  توجه دولت و مجلس موجب شده تا طرح انتقال آب از دریای عمان از طریق سه استان در خراسان جنوبی هم اجرایی خواهد شد.

 

 

نظر شما