مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی

کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۲۰:۵۶:۴۱
کد خبر: ۸۰۰۶۲۸
کاهش ۴۰ درصدی حوادث ناشی از کار در خراسان جنوبی
مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی عنوان کرد:حوادث ناشی از کار استان در 9 ماهه سال جاری تعداد 24 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه در سال قبل 40 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ عباس رکنی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: صیانت از نیروی کار شاغل در بنگاههای اقتصادی بعنوان رسالت ذاتی وزارت متبوع بوده که براساس قانون کار از طرق مختلف و با محوریت حوزه بازرسی کار محقق می گردد.

وی افزود: تعداد 3هزار و 488 مورد بازرسی از واحدهای مشمول قانون کار از ابتدای سال توسط بازرسان کار اداره کل انجام شده که در این بازرسی ها نواقص ایمنی موجود احصا و به کارفرمایان محترم جهت رفع , ابلاغ گردیده است.

عباس رکنی از فعالیت 220 کمیته حفاظت فنی در واحدها ی استان خبر داد و گفت: این کمیته ها با برگزاری جلسات ماهیانه بر نحوه انجام کار ایمن در بنگاه نظارت و برنامه های ابلاغی در حوزه ایمنی را رصد می کنند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همچنین از برگزاری دوره های آموزش ایمنی برای جامعه هدف بمیزان 12800 نفرساعت خبر داد که با توجه به شدت و تعداد بالای حوادث در بخش ساختمان ؛ عمده ی این آموزش ها در این بخش متمرکز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی و آموزش و استقرار مسئولین ایمنی در واحدهای پرخطر ؛ صدور تایید صلاحیت ایمنی پیمانکاران ؛ پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور و بررسی حفاظت فنی دستگاهها و تجهیزات از جمله اقداماتی است که در راستای صیانت از نیروی کار در استان انجام می شود.ان

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز