در سومین دوره توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی:

سمن ها از طرح های اشتغالزایی حوزه گردشگری حمایت کنند

۱۳۹۷/۱۰/۲۸ - ۲۰:۱۹:۲۰
کد خبر: ۸۰۱۵۲۹
سمن ها از طرح های اشتغالزایی حوزه گردشگری حمایت کنند
حسن رمضانی در سومین دوره توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در حوزه توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد و تشکیل آن در استان با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان‌جنوبی، حسن رمضانی در سومین دوره توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی عنوان کرد: در حوزه توانمندسازی تشکل‌های مردم نهاد و تشکیل آن در استان با نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشتگری خراسان‌جنوبی بیان کرد: در مقایسه با سایر حوزه‌ها، فعالیت بخش گردشگری و صنایع دستی اشتغال زودبازده و کم هزینه‌ای را به دنبال دارد.

رمضانی افزود: با توجه به اینکه بیکاری جوانان دغدغه جدی در استان است، انتظار می رود تشکل‌های مردم نهاد طرح‌های اشتغال‌زای حوزه گردشگری و صنایع دستی را حمایت کنند.

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم نهاد به سادگی می‌توانند نیروهای مردمی را بسیج کرده و در صیانت از آثار تاریخی و طبیعی نقش‌آفرینی کنند.

مرتضی عربی معاون گردشگری میراث فرهنگی خراسان جنوبی نیز در این مراسم، گفت: با توجه به مشکلاتی که در گذشته احصاء شده بود، این دوره‌ طراحی شده و به‌اجرا درآمده است.

وی گفت: این دوره‌ها برای تشکل‌های ۲۴ استان به‌صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود و ۷ استان از جمله خراسان جنوبی نیز به‌صورت مستقل این دوره‌ها را برگزار می‌کنند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی محورهای اصلی این دوره را گردشگری پایدار، روش های تعامل با جامعه محلی و پایداری گردشگری در مفهوم و عمل عنوان و اظهار کرد: در طی دو روز برگزاری این دوره اساتید دانشگاه به صورت کاربردی موارد مورد نظر را تشریح می‌کنند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز