استاندار سمنان؛

بدون حضور دانشگاهیان در تصمیم گیری ها برای توسعه توفیقی نداریم

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۱۰:۵۰:۵۳
کد خبر: ۸۰۲۱۹۱
بدون حضور دانشگاهیان در تصمیم گیری ها برای توسعه توفیقی نداریم
علیرضا آشناگردر نشستی با هیات رئیسه دانشگاه سمنان بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی متخصص و ماهر و نیز چهره های علمی که تعداد آنان در استان سمنان قابل توجه هم هست، برای پیشبرد اهداف و توسعه استان کمک گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛استاندار سمنان در نشستی با هیئت رئیسه دانشگاه سمنان بیان داشت: استان سمنان از نظر آموزش عالی جزء استان های برتر کشور است و باید از نیروی متخصص و چهره های علمی آن برای توسعه و پیشرفت استان استفاده کرد .
علیرضا آشناگر افزود: باید با استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی متخصص و ماهر و نیز چهره های علمی که تعداد آنان در استان سمنان قابل توجه هم هست، برای پیشبرد اهداف و توسعه استان کمک گرفت.
استاندار سمنان با اشاره به بحث ارتباط دانشگاه و صنعت گفت : متأسفانه این ارتباط در حال حاضر در استان سمنان ضعیف است که باید علل آن را شناسایی و مشکلات دو طرف جهت تقویت این ارتباط برطرف شود .
آشناگر کندی روند مطالعات و نیز عدم مطرح کردن نیازهای صنعت از سوی مسؤولان واحد های تولیدی را از جمله مشکلات موجود برشمرد و افزود : دانشگاه ها باید از مقاله محوری خارج شوند و در زمینه های مختلف فعالیتشان به کمک واحدهای صنعتی بیایند .
وی وجود مواد معدنی غنی در استان سمنان را یاد آور شد و گفت : به طور مثال دانشگاه ها می توانند در فرآوری مواد معدنی به واحدهای فعال در این بخش کمک کنند که در این صورت نه تنها از خام فروشی مواد معدنی جلوگیری می شود بلکه به اقتصاد استان نیز کمک خواهد شد، و البته واحدهای صنعتی فعال در این زمینه نیز باید اعلام نیاز و از دانشگاه ها یاری بخواهند.
آقای آشناگر به شرایط اقتصادی کشور و تحریم ها اشاره کرد و گفت : دانشگاه ها در این شرایط می توانند با تقویت ارتباط خود با صنایع به کمک اقتصاد کشور بیایند و با این شرایط صاحبان صنایع نیز تمایل به ارتباط با دانشگاه ها دارند .
استاندار سمنان بر مهارت آموزی دانشجویان تأکید کرد و گفت : یکی از مشکلات موجود جامعه،فارغ التحصیلان فاقد مهارت است که باید در زمینه مهارت آموزی دانشجویان بیشتر کار کرد و این آمادگی از سوی مسؤولان مربوطه وجود دارد تا گام های بهتری در این زمینه برداشته شود .
استاندار سمنان برای ساخت خوابگاه دانشجویی نیز اعلام آمادگی کرد و خواستار مشارکت خیران در این بخش شد .
وی همچنین بهبود شرایط حمل و نقل را در پذیرش جمعیت دانشجویی بسیار مهم دانست و گفت : برقی کردن قطارها و چهار خطه شدن مسیر راه آهن تا حدی از مشکلات تردد دانشجویان می کاهد .
آقای آشناگر همچنین گفت : مشکلات حمل و نقل دانشجویان دانشگاه سمنان در کمیسیون دانشجویی مطرح و برای رفع آن پیگیری خواهد شد .
رئیس دانشگاه سمنان نیز در این نشست گزارشی از وضعیت آموزش عالی استان ارائه کرد و گفت : استان سمنان با دارا بودن 51 دانشگاه و مؤسسه دولتی و غیر دولتی و بیش از 68 هزار و 390 دانشجو رتبه نخست را در کشور به لحاظ تعداد دانشجو به نسبت جمعیت دارد .

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز