معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار:

الزامات حمایت از تولیدات مشاغل خانگی در استان فرآهم‌ نشده است

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۲:۰۳:۲۹
کد خبر: ۸۰۳۱۵۰
الزامات حمایت از تولیدات مشاغل خانگی در استان فرآهم‌ نشده است
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان گفت: حمایت از تولیدات محلی، در بستر قانون حمایت از مشاغل خانگی، سیاست های اصلی دولت در حمایت از زنان سرپرست خانوار است اما در حال حاضر الزامات اولیه آن فرآهم نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛دکتر‌ حشمت الله عسگری روز سه شنبه ۲ بهمن ۹۷ در جلسه بررسی مشکلات اخذ کد بهداشتی محصولات مشاغل خانگی در سالن جلسات استانداری گفت: امروزه سلیقه و گرایش مردم به عنوان مصرف کننده اصلی، به تولیدات محلی، محصولات مشاغل خانگی و فرآورده های روستایی افزایش پیدا کرده است و لازم است ضمن تسهیل در روند اخذ کد بهداشتی، الزامات اولیه این‌مهم برای تولید کنندگان این‌حوزه در استان فرآهم شود.
وی افزود:تولیدات محلی و خانگی در حال حاضر با عرضه در فروشگاه ها و مراکز فروش در شهرهای استان، به سبد خوراک روزانه مردم ورود پیدا کرده است.
معاون استاندار سمنان بیان داشت: در بسیاری از موارد دخالت در روند توزیع تولیدات محلی و ایجاد محدودیت های غیر معقول، اصول اولیه بهداشتی نمایان را به معضلات بهداشتی پنهان تبدیل کرده و عرضه محصولات غذایی و تولیدات‌محلی را با مشکل بزرگ تر روبرو کرده است.
عسگری خاطر نشان کرد: آئین نامه ها و دستور العمل های بهداشتی به صورت بومی بررسی، واکاوی و آسیب شناسی شود و در کارگروه های استانی و شهرستانی و شورای برنامه ریزی استان با استفاده از ساز و کارهای موجود، چارچوب قانونی برای عرضه کنندگان تعیین شود.
وی با بیان اینکه این مهم تقویت تولیدکنندگان و مشاغل خانگی را به همراه خواهد داشت، گفت:ابلاغ زمانبندی خاص به همراه کاهش محدودیت ها و استاندارد های پیشرفته، باعث برنامه ریزی، هدف گذاری و توسعه مشاغل خانگی خواهد شد.
وی تاکید کرد: در خصوص مشاغل خانگی و تولیدات آنها، باید با پرهیز از موازی کاری، دستگاههای متولی امر در این‌ حوزه با به کارگیری ساز و کاری منسجم و هماهنگ نسبت به رفع مشکلات صاحبان‌مشاغل اقدام‌کنند.
عسگری گفت: تشکیل شرکت های تعاونی و عرضه محصولات در قالب شرکت های تعاونی چند منظوره، می توانند در بهبود شرایط عرضه و فروش تولیدات کارگاه های کوچک و مشاغل خانگی راهگشا باشد.
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری سمنان با اشاره به استقرار فروشگاه های محلی در ورودی و خروجی شهرها و فروش تولیدات محلی در آینده، بیان داشت:اقامتگاه های بوم گردی، خرده فروشان و نمایشگاه های محلی، با این‌ مشکل مواجه هستند که امید است با اتخاذ راهکار های مناسب شاهد رونق کارگاه های کوچک و مشاغل خانگی در استان باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز