خبر خوش رئیس دانشگاه علومپزشکی بیرجند به مردم:

افتتاح سه مرکز پیشگیری و تشخیص سرطان در استان

۱۳۹۷/۱۱/۰۲ - ۱۶:۰۶:۱۳
کد خبر: ۸۰۳۳۰۲
افتتاح سه مرکز پیشگیری و تشخیص سرطان در استان
روی با اشاره به افتتاح سه مرکز پیشگیری و تشخیص سرطان در استان گفت: در راستای کامل شدن خدمت‌رسانی در بیمارستان ایران مهر به دنبال فراهم کردن شرایط رادیوتراپی با پایه انرژی نیز هستیم چرا که برخی از سرطان‌ها از این طریق درمان می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی؛ همایش روز جهانی سرطان با حضور مئسولان عالی دانشگاه علومپزشکی بیرجند رد سالن شهید رحیمی این دانشگاه برگزار شد.

محمد دهقانی فیروزآبادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز در این مراسم عنوان کرد: در شرایط فعلی علت مرگ و میر و ابتلاء به بیماری‌ها از سمت بیماری‌های واگیردار به سمت بیماریهای غیر واگیردار چون سرطان، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی افزایش یافته است.

او افزود: فاصله گرفتن از کم تحرکی، تغییر سبک زندگی به سمت سبک زندگی با تغذیه سالم و خودداری از مصرف الکل از مهمترین مؤلفه‌های کاهش بیماری های غیر واگیر است.

رئیس دانشگاه علوم پرشکی بیرجند با بیان اینکه سرطان دومین علت مرگ در دنیا است، افزود: البته در شرایط فعلی باتوجه به پیشرفت‌های علمی بسیاری از سرطان‌ها در صورت تشخیص به موقع قابل درمان بوده و یا امکان افزایش طول عمر با کیفیت بیمار وجود دارد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به اینکه روند درمان بیماران مبتلاء به سرطان در خراسان‌جنوبی با افتتاح بیمارستان ایران مهر بسیار متفاوت شده است، ادامه داد: در حال حاضر هیچ بیمار مبتلاء به سرطان در خراسان‌جنوبی برای شیمی درمانی نیازی به سفر به استان‌های دیگر ندارد.

وی با اشاره به افتتاح سه مرکز پیشگیری و تشخیص سرطان در استان گفت: در راستای کامل شدن خدمت‌رسانی در بیمارستان ایران مهر به دنبال فراهم کردن شرایط رادیوتراپی با پایه انرژی نیز هستیم چرا که برخی از سرطان‌ها از این طریق درمان می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز