رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دامغان خبر داد؛

فعالیت ۱۳۱ واحد معدنی در دامغان / استخراج ۲۴ نوع ماده معدنی

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۰:۳۸:۴۹
کد خبر: ۸۰۳۵۳۳
فعالیت ۱۳۱ واحد معدنی در دامغان / استخراج ۲۴ نوع ماده معدنی
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دامغان از فعالیت ۱۳۱ واحد معدنی در این شهرستان خبر داد و گفت: ۲۴ نوع ماده معدنی از این معادن استخراج می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ علی سلاحی ضمن بیان اینکه دامغان ۳۱ واحد معدنی دارد که ۲۴ نوع ماده معدنی از آن‌ها استخراج می‌شود، تأکید کرد: زغال‌سنگ، سیلیس و سنگ‌آهک از مهم‌ترین این معادن و خاک صنعتی، باریت، سنگ‌آهن، سنگ لاشه و فلورین از مهم‌ترین فرآوری‌های معدنی این شهرستان هستند.

وی بابیان اینکه سالانه یک میلیون و ۱۴۸ هزار و ۲۵۵ تن مواد معدنی از معادن دامغان استخراج می‌شود، افزود: میزان ذخایر قطعی معادن شهرستان ۷۲۳ هزار و ۶۶۶ تن هستند که از این میزان ۶۵۰ هزار تن به زغال‌سنگ اختصاص دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دامغان بابیان اینکه ۸۰۷ هزار و ۸۲۳ میلیون ریال میزان سرمایه‌گذاری در بخش معادن شهرستان است، تأکید داشت: در بخش امیرآباد ۵۵ نوع مواد معدنی وجود دارد که مهم‌ترین آنها خاک صنعتی، مس، سیلیس، سنگ‌آهن، سنگ‌آهک، باریت، فلورین و منگنز هستند.

وی همچنین گفت: در منطقه قهاب رستاق ۳۵ ماده معدنی، تویه دروار ۱۴۱ ماده معدنی و منطقه قهاب صرصر هشت نوع ماده معدنی استخراج می‌شود.

سلاحی ضمن بیان اینکه در بخش مرکزی دامغان نیز ۷۴ نوع ماده معدنی شامل زغال‌سنگ، سیلیس، سنگ‌آهک، سنگ لاشه، شن و ماسه، گچ و باریت وجود دارد، ابراز کرد: ۴۱ نوع ماده معدنی در منطقه رودبار در شمال و ۳۳ نوع ماده معدنی در منطقه دامنکوه این شهرستان موجود است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز