ارتقای سطح کیفی خدمات امدادی هلال احمر در سال جدید

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۱:۴۲:۵۹
کد خبر: ۸۰۳۵۸۱
ارتقای سطح کیفی خدمات امدادی هلال احمر در سال جدید
ثبت لحظه ای و موقعیت یابی دقیق حوادث و نقاط حادثه خیز با نرم افزار "عملیات نگار" و "سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سازمان امداد و نجات" کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، محمد حمزه اسعد زاده ، در حاشیه گردهمایی و هم اندیشی مسئولان امداد و نجات استان و رابطین پایگاه های امداد و نجات بین شهری در مجتمع آبدرمانی هلال  فردوس گفت: با عنایت به پیش رو بودن طرح ملی امداد و نجات نوروزی 98 ضرورت دارد نیروهای امدادی آمادگی کاملی برای این طرح داشته باشند  و این مهم از هم اکنون باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه نرم افزار "امدادیار" نسخه "عملیات نگار" بصورت آزمایشی در سه استان خراسان جنوبی، آذربایجان غربی و قزوین کلید خورده است، افزود: این نرم افزار تمامی حوادث طبیعی و غیر طبیعی، پوشش داده شده توسط هلال احمر را در کمترین زمان ممکن ثبت می‌کند.

وی با اعلام اینکه ثبت اطلاعات در این نرم افزار به صورت آفلاین و آنلاین صورت می‌گیرد، گفت: تسریع در ثبت اطلاعات حوادث همچون زمان وقوع حادثه، ارگان های دخیل، آمار نیروهای عملیاتی موجود، تعداد حادثه دیدگان و خدمات ارائه شده به حادثه دیدگان را مهم ترین کاربرد این نرم افزار عنوان کرد.

اسعدزاده با اعلام اینکه ساخت و پشتیبانی این نرم افزار در استان خراسان جنوبی انجام شده است، خاطر نشان کرد: نرم افزار "امدادیار" بخشی از مجموعه سامانه مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر(EOC) می باشد که ضمن داشتن بانک اطلاعاتی جامع و کامل از خدمات امدادی هلال احمر در سال 91 توسط یک شرکت دانش بنیان در استان خراسان جنوبی تهیه شده است.

وی از آغاز به کار "سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سازمان امداد و نجات" خبر داد و به کاربردهای این سامانه اشاره کرد: موقعیت یابی دقیق محل حوادث، شناسایی نقاط حادثه خیز و ارائه طرح و سناریوی عملیاتی در زمان بروز حوادث از قابلیت های مهم این سامانه است.

معاون امدادونجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکلات، اقدامات مورد نیاز برای بهبود و ارتقای خدمات امدادی بویژه سفر های نوروزی در این گردهمایی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت، اظهار داشت: در حاشیه این نشست کارگاه آموزشی ارزیابی سوانح در سطح مقدماتی و آموزش نحوه کار با نرم افزار "عملیات نگار" و "سامانه یکپارچه مدیریت اطلاعات سازمان امداد و نجات" با شرکت ۴۰ نفر از نیروهای امدادی برگزار شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز