استاندار یزد:

بازآفرینی رویکردی موثر در پایداری شهری و محلات است

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۱۰:۴۷:۱۴
کد خبر: ۸۰۶۴۰۹
بازآفرینی رویکردی موثر در پایداری شهری و محلات است
استاندار یزد بازآفرینی را رویکردی موثر در پایداری شهری و محلات دانست و گفت: ضروریست احساس مسئولیت خود را در قبال یزد بالا برده و بتوانیم محلات را به عنوان یک منبع هویتی مهم بر اساس معیار های مناسب بازآفرینی کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از یزد؛ محمدعلی طالبی استاندار یزد در  جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری استان بیان کرد: موضوع بازآفرینی شهری از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و شخص رئیس جمهوری نیز  در  نشست مشترک استانداران با هیئت دولت  تاکید ویژه ای نسبت به این موضوع داشتند .

طالبی افزود: امیدواریم در استان با  تقویت تعامل میان دستگاه های مختلف دولتی و عمومی بتوانیم با کمک یکدیگر بحث بازآفرینی شهری و ظرفیت های موثری که در این موضوع وجود دارد را دنبال کنیم.

وی ادامه داد: بهترین راه برای پایداری شهر و محلات بحث بازآفرینی است، به ویژه در استان یزد با شرایط اجتماعی و فرهنگی، ثبت بافت تاریخی و برندهایی که  وجود دارد ضروریست احساس مسئولیت خود را در قبال یزد بالا برده و بتوانیم محلات را  به عنوان یک  منبع هویتی مهم بر اساس معیار های مناسب بازآفرینی کنیم.

طالبی گفت: هم افزایی در برنامه ها و طرح های پیشنهادی دستگاه های اجرایی و شهرداری ها نیازمند توجه   است زیرا اگر بخواهد اقدامی در محله ای انجام شود، لازم است تاثیرات مختلف انجام آن فعالیت و موضوعات مرتبط با این طرح مد نظر قرار گیرد.

استاندار یزد با تاکید بر پیگیری و جذب اعتبارات ملی برای استان اظهار داشت: علاوه بر تشکیل جلسات این کارگروه با توجه لازم است این موضوع به عنوان یکی از راهبردهای مهم در استان دنبال شود، فردی در مجموعه استانداری برای پیگیری تشکیل جلسات استانی و شهرستانی و اجرای مصوبات مشخص می شود.

طالبی افزود: اتاق فکری با حضور کارشناسان  و نخبگان حوزه های موثر در بحث بازآفرینی شهری نیز تشکیل شود تا از این طریف امکان راهبری برخی از موضوعات مشترک و تخصصی نیز فراهم آید.

وی گفت: زمینه فعالیت هر چه سریعتر دفاتر تسهیلگری برا ی شناخت و دسته بندی اطلاعات در محلات  فراهم و به مرحله اجرا برسد زیرا بازآفرینی باید تقویت میراث فرهنگی و گردشگری را دنبال داشته باشد و البته نباید برخی  ضوابط نیز محلات را در آستانه تخریب قرار دهد.

عالی ترین مقام اجرایی استان در پایان بیان کرد: این ظرفیت وجود دارد که حداکثر استفاده از طرح بازآفرینی شهری را انجام  و در عین حال به نوعی بازنمایی بهتری از میراث ماندگار شهر یزد و دیگر شهرهای استان انجام دهیم.

 

 

نظر شما