استاندار سمنان؛

افتخار به گذشته و امید به آینده" شعار محوری و تاثیرگذار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است

۱۳۹۷/۱۱/۱۰ - ۱۰:۴۳:۴۱
کد خبر: ۸۰۶۴۲۴
افتخار به گذشته و امید به آینده شعار محوری و تاثیرگذار چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب است
استاندار سمنان گفت:درآستانه دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شعار" افتخار به گذشته و امید به آینده" شعاری است محوری و تاثیر گذار ، چرا که این انقلاب با همت مردم با رهبری های امام (ره) در چهار دهه مقاومت نموده و طوفانهای سهمگین را پشت سرگذاشته است

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛علیرضا آشناگر روز سه شنبه ۹ بهمن ۹۷ در جلسه شورای سیاستگذاری و راهبری بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلا اسلامی استان در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، گفت:این مردم بودند که با قدرت و با سر افرازی از ارزشهای نظام و اسلام و انقلاب دفاع نموده اند .
وی افزود:این انقلاب یکی از دستاوردهای بزرگ و برگ زرینی است برای مردم، رهبران انقلاب اسلامی، تاثیر گزاران نظام و انقلاب و همچنین ‌جوانانی که برای دفاع اسلام و انقلاب و سرزمین فدا شده اند و ما امروز با افتخار از آن آموزه ها به عنوان چراغ راه در ادامه کار بهره خواهیم گرفت . 
استاندار سمنان خاطر نشان کرد: یکی از شعار های دیگری که باید محقق شود شعار "استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی " است، چهار دهه است جمهوری اسلامی مستقر شده و در کمال آزادی و بدون وابستگی به قدرتهای بزرگ کشور اداره می شود .
استاندار سمنان تاکید کرد:ما امروز در زمینه های مختلف حرف های زیادی برای گفتن داریم، در دانش هسته ای باشگاه هسته ای که همراه چند کشور محدود در دنیا به این دانش پیچیده دست پیدا کرده ایم ،دانش نانو و دانش های دیگر که می توان به عملکرد نظام‌ افتخار کنیم .
وی بیان کرد: خود باوری می تواند انقلاب را برای ورود به دهه ۵۰ کمک نماید و امید به آینده به تعبیر مقام معظم ‌رهبری مبنی بر اینکه ۴۰ سالگی سن پیری انقلاب نیست، می توان گفت: در پدیده های اجتماعی همچون انقلاب اسلامی، سن بلوغ می تواند آغاز طراوت باشد و یقینا ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی ایران نیز سرآغاز شکوفایی، توسعه و آبادی کشور است .
آشناگر اذعان داشت:تحقق الزامات برای رسیدن به اهداف والای نظام یعنی وحدت و همدلی است در سایه "قدرت ملت ایران" است که یکی از مولفه های مهم است چراکه دشمن در تلاش است کشور را به تفرقه و جدایی و چند قطبی نمودن تبدیل کند .
وی یکی از الزامات امید آفرین جامعه را " تحکیم وحدت و همبستگی و برادری بین همه گروههای سیاسی با هر نوع نگرشی دانست و گفت: برای اداره کشور و آینده و امید نسل جوان باید با وحدت و همدلی کار را دنبال نماییم . 
استاندارسمنان گفت: مردم باید به آینده و دولت ، امید وار باشند یکی از استراتژی های دشمن ناکارآمد جلوه دادن نظام حاکمیت و دولت است و دشمنان سعی دارند در مردم نسبت به گذشته القای پشیمانی ایجاد کرده و نظام را نیز ناکارآمد جلوه دهند که عملکرد مدیران در کشور با همه نوسانات نشان از کارآمدی نظام دارد .
استاندار سمنان افزود: همه دولت های بعد از انقلاب در سایه جمهوری اسلامی هم آرای مردم را کسب کردند و هم فرایند کارشان تعلق خاطر مردم بوده است و در بیست و دو بهمن هر سال مردم نیز در راهپیمایی ها علی رغم‌وجود مشکلات اقتصادی، دلدادگی به نظام و انقلاب و ارزشهای نظام را به نمایش می گذارند . 
استاندار سمنان ابراز داشت: در جشن چهل سالگی انقلاب جشن ها را به سمت وحدت، برادری و تحکیم و هم بستگی سوق دهیم .
وی گفت: دلهای آرام جوانان ما منتظر کلام گرم و وحدت آفرین سخنران ها در این گونه مراسم است.
آشناگر با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری دشمن شناس درجه یک کشور است، اظهار داشت: تاکیدات مقام معظم ‌رهبری این است که تصویر ارائه شده از دولت باید تصویر دولتی دلسوز ،مقتدر و کارآمد باشد ، چرا که دشمن در پی القای ناکارمدی و تضعیف دولت در ذهن مردم است.
وی بیان کرد؛ سخنرانان باید با محور" ایجاد امید در جامعه و ایجاد نشاط و سرزندگی در جوانان کشور دعوت شوند و سخنرانان از هیچ جریان سیاسی نبوده و از افرادی که معتدل و دلسوز انقلاب‌ هستند و دارای زبان لین در جذب جوانان می باشند در مراسم چهل سالگی انقلاب برای برداشتن بیرق واحد برادری و وحدت مردم در مقابل دشمنان بهره گرفته شود.
استاندار سمنان افزود: دولتها در استان سمنان خوب عمل نمودند و طبق آمار مقایسه ای تعدادپزشکان پیش از انقلاب ۷۴ پزشک در استان بوده و بعد از انقلاب ۱۸۰ پزشک عمومی و ۳۶۰ متخصص و تعدادی زیادی دندانپزشک و دارو ساز است که شاهد رشد در بخش بهداشت و درمان بوده ایم.
وی عنوان کرد: تعداد معادن قبل از انقلاب ۳۸ معدن و الان بر اساس آمار ۱۳۹۴ تعداد ۲۴۳ معدن فعال است.
وی همچنینی گفت: در بخش صنایع با توجه به آمار تا پیش از انقلاب ۲۴۳ واحد صنعتی فعال حضور داشته که این عدد طبق آمار سال ۱۳۹۷ به تعداد ۱۸۰۰ کارخانه 
در سطح استان رسیده است. 
آشناگر ادامه داد: در بخش کشاورزی، ارزش افزوده تولیدات کشاورزی قبل انقلاب ۲۰۰ میلیون تومان بود و اکنون ۴۷۵۰ میلیارد تومان است.
وی خاطر نشان کرد: ما در چند آیتم در رده اول کشور هستیم،در شاخص نرخ بیکاری با ۶/۶در سال جاری علی رغم تحریمهای سال جاری شاهدکاهش میزان بیکاری در سطح استان بوده ایم.
استاندار سمنان گفت: گسترش صنایع ، معادن و کشاورزی علی رغم کم آبی و رشد گردشگری ،وجود شهرکها و نواحی صنعتی از دستاوردها و ظرفیت های استان است که می تواند سبب جذب جمعیت بیشتر درسال های آینده در استان باشد .
وی ابراز داشت: بیشترین نرخ مهاجرت جمعیت را استان سمنان دارد و استان سمنان در اکثر شاخص های نرخ سرمایه انسانی رتبه اول را داراست .
وی ابراز داشت: شاخص امید به زندگی پیش از انقلاب ۵۶ سال و در استان سمنان بعد انقلاب تا کنون این میزان ۸۰ سال است که این رقم بسیار چشگیر و قابل توجه است .
آشناگر استان سمنان را استانی دانشجو پذیر دانست و گفت: درمیزان جمعیت دانشجویان با ۱۰۰ هزار نفر دانشجو و ۳۳۸۶ هیئت علمی در مقطع دکتری و بالاتر از دکتری رتبه اول را در کشور داراست.
وی همچنین گفت: در ایام دهه فجر ۶۳۶ پروژه با احتساب ۴۰ پروژه محرومیت زدایی و با اعتباری بالغ بر ۴۱۷ میلیارد تومان افتتاح و ۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۹۱ میلیارد تومان کلنگ زنی خواهد شد که جدای از اعتبارات ملی می باشد که نشان لز توجه دولت به استان سمنان است. 
وی افزود: امسال درحدود ۱۲۲۹ میلیارد تومان تسهیلات از سوی دولت برای رونق اشتغال در نظر گرفته شده است که به نسبت سال گذشته از ۳۷ درصد رشد برخوردار بوده است. 
استاندار سمنان تاکید کرد: باید مردم را نسبت به دولت امیدوارتر و خوشبین تر نموده و چهره رحمانی نظام را در ذهن جوانان ترسیم نماییم. 
وی تلاش برای افزایش توجه به روستاها را خواستار شد و گفت: جشنهای بیشتری در سطح روستاهای استان برگزار گردد و در ایام دهه فجر سفرهای شهرستانی مسئولین با سفر به شهرستان میامی و روستاها آغاز خواهد بود.
وی خاطر نشان کرد: در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب از قشر محروم غفلت نکنیم و برای تهیه مسکن ویژه افراد نیازمند و محروم با کمک خیرین تدابیر لازم اتخاذ شود.
آشناگر بر افزایش امید و نشاط در شهر ها و روستا ها اشاره داشت و افزود:تلاش شود این جشن ها با مدیریت خود مردم برگزار شود.

 

نظر شما