رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی خبرداد:

بهره برداری از ۱۵ طرح صنعتی و معدنی تا پایان دهه فجر

۱۳۹۷/۱۱/۱۳ - ۱۰:۱۴:۳۱
کد خبر: ۸۰۷۴۵۲
بهره برداری از ۱۵ طرح صنعتی و معدنی تا پایان دهه فجر
داودشهرکی گفت: تا پایان دهه فجر 15 طرح صنعتی و معدنی با اشتغال 500 نفر و اعتبار 3 هزار و 800 میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی، صبح امروز نشست خبری داود شهرکی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی به همراه معاونین تخصصی وی به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در سازمان صمت برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی نیز در این نشست به حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: بالغ بر 527 پروانه صنعتی باسرمایه گذاری 21 هزار میلیارد ریال و اشتغال 12 هزار نفر طبق پروانه های صادر شده زمان تاسیس است. وی با اشاره به اینکه به علت شرایط تولید بالغ بر50 واحد صنعتی ما فعال و 25 درصد با ظرفیت کمتر از 25 درصد نیمه فعال و الباقی غیر فعال است گفت: عمده ترین دلیل تعطیلی واحدهای صنعتی در خراسان جنوبی مربوط به حوزه ساختمان است که باید به روزرسانی میشد.

شهرکی با بیان اینکه چرخه تولید برخی از صنایع باید به روز رسانی شود ادامه داد:سال گذشته بالغ بر 500 میلیارد تومان به صورت مستقیم و امسال 70 میلیارد تومان سرمایه  در گردش به واحدهای تولیدی تزریق شده است. وی بیان کرد: در حوزه فرآوری موادهای معدنی همچون ذغال، سیلیس، بنتونیت، مس و طلا را آغاز کردیم و طرح توسعه آن در اولویت ما است. 

 

اشتغال 80 هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی

 

وی به حوزه معادن خراسان جنوبی اشاره کرد و افزود: 574 پروانه بهره برداری معدنی داریم و میزان استخراج ما 14 میلیارد تن استخراج اسمی است که در نقاط مختلف استان در حال اکتشاف می باشد. او خاطرنشان کرد: کمپ اکتشافی عملیات میدانی معدنی از سوی سازمان زمین شناسی ایران در استان مستقر خواهد شد و عملیات اکتشافی در نوار مرزی استان را ادامه خواهیم داد. وی عنوان کرد : بیش از 70 محدوده معدنی و 70 پروانه اکتشافی به صورت مزایده واگذار خواهد شد. شهرکی بیان کرد: در طول چهل سال گذشته بیش از 570 پروانه معدنی با ذخیره 34 میلیارد 700 میلیون تن شناسایی شده است. وی افزود: 42 هزار میلیارد تومان با اشتغال 80 هزار نفر در حوزه صنعت، معدن و تجارت استان سرمایه گذاری شده است.

شهرکی گفت: آماده شدن زیرساخت های بازارچه یزدان به صورت یکطرفه از سوی کشورما فعال است که در حوزه صادرات 117 میلیون دلار خروجی با کمتراز یک درصد نسبت به سال گذشته کاهش را نشان می دهد چون متاسفانه طرف افغانستان آهن، کاشی و سرامیک را از مرزهای استان ما محدود کرده است. وی خاطرنشان کرد: تامین منابع مالی طرح های بزرگ، تامین مالی طرح طلا، توافق با ایمیدرو در خصوص اجرای طرح های صنعتی در دهه فجر اعلام خواهدشد. شهرکی به توافق با آستان قدس در خصوص ایجاد واحدهای فراوری مواد معدنی اشاره و بیان کرد: تفاوت نرخ ارز ظرفیت خوبی برای صادرات ایجاد کرده است. وی بیان کرد: المپیاد استانی فرش در هفته گذشته برگزار شد که در هفته اول اسفندماه المپیاد سراسری فرش در تبریز برگزار خواهد شد و برترین های خراسان جنوبی در آن شرکت خواهند کرد.

 

 

اولویت ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی تامین اقلام اساسی مردم است

 

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی به حوزه تنظیم بازار اشاره کرد و گفت:گشت های مشترک با دستگاه های نظارتی یکی از راه های نظارت بر تنظیم بازار است که بیش از 57 هزار و 700 بازرسی انجام شده که هزار و 600 مورد گزارش مردمی بوده است و بالغ بر700 میلیون تومان به مردم استرداد شد. وی خاطرنشان کرد: از ابتدای سالجاری تاکنون بیش از هزار و 60 پرونده بازرسی به ارزش 2 میلیارد تومان تشکیل شده که نسبت به سال گذشته نشان دهنده رشد است. رئیس سازمان صمت بیان کرد: در توزیع اقلام اساسی بیش از هزار و 700 تن برنج، هزار تن شکر، گوشت منجمد قرمز 550 تن، مرغ هزار و 100 تن، گوشت گوساله 560 تن و بالغ بر 430 تن مرغ گرم در استان توزیع شده است. شهرکی افزود: در روزهای جاری توزیع گوشت منجمد با اولویت تامین و توزیع اقلام اساسی ادامه خواهیم داشت. وی گفت: در حوزه توزیع گوشت گوساله و برنج محدودیتی نداریم و به دنبال تامین گوشت سرد هستیم که از طریق واردات دام از مرزهای خودمان انجام دهیم. وی خاطرنشان کرد: بالغ 12 هزار و 800 قطعه لاستیک سنگین در استان توزیع کردیم و به دنبال افزایش سهم خودمان در کلان کشور هستیم و سهم مان را از یک درصد افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: فشارهای اقتصادی ملاک مقاومت ما نیست و با همت مردم و مسئولان در کناریکدیگر با شفاف سازی برنامه ها ظرفیت های کشورمان و به ویژه خراسان جنوبی را ارتقاء دهیم. رئیس سازمان صمت بیان کرد: اجرای کار در این شرایط بی نقص نیست و نظرات رسانه ها، مردم و انتقاد از ما بر شفاف سازی و عملکرد ما خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز