استاندار سمنان؛

نیازمند توجه جدی به استارت‌آپ ها هستیم

۱۳۹۷/۱۱/۱۸ - ۱۱:۰۰:۴۳
کد خبر: ۸۰۹۹۶۴
نیازمند توجه جدی به استارت‌آپ ها هستیم
استاندار سمنان گفت: امروز و با توجه به تغییر و تحولات سریع در محیط کسب و کار بیش از هر زمان دیگری نیازمند توجه جدی به استارت‌آپ ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛علیرضا آشناگر روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ماه در جلسه شورای اداری استان و شهرستان که با حضور محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار داشت: ایام الله دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به وزیر و اعضای شورای اداری تبریک عرض می نمایم.

استاندار سمنان افزود: امروز شاهد افتتاح همزمان پروژه های مخابراتی در استان خواهیم بود که اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است.

وی گفت: درخواست جوانان و مردم استان کلنگ زنی و شروع عملیات ساختمان ICT است و امیدواریم با حضور وزیر عملیات اجرایی شروع و در کوتاه ترین زمان مرکز به بهره برداری برسد. 

نماینده عالی دولت در استان اذعان داشت: زمینه ایجاد مراکز داده در نقاط سردسیر با توجه به مناطق جغرافیایی و قرار گرفتن استان در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب و استقرار صنایع در استان و نزدیکی به پایتخت دارای اهمیت است.

وی ادامه داد: بسته های حمایتی و ایجاد امکانات کسب و کار استارت آپ ها و سرویس های استان با شرایط ویژه و تخصیص کد اعتباری پستی و خدمات روستایی و تجهیز دفاتر روستایی و تامین شبکه های روستایی بالای بیست خانوار و بهره گیری از نعمت اینترنت برای کسب و کار روستایی، سهمیه خود پرداز ها از ۱۱ دستگاه به بیست دستگاه افزایش یابد.

آشناگر تاکید کرد: در بخش هایی از استان مثل روستاهای شهرستان میامی پوشش اینترنتی ضعیف است که نیازمند تقویت در این بخش هستیم و خواستار توجه جدی به استارت هاپ‌های استان‌ شد.

وی گفت: در دولت الکترونیک در بیمه و بانک درخواست حذف کاغذ را داریم و سالانه ۲۲۰ میلیارد تومن هزینه کاغذ می‌شود و نیاز است دولت مساعدت نماید تا ساز و کاری ایجاد شود برای ایجاد شبکه یکپارچه برای استعلامات و ارتباطات لحظه ای برای پلیس و صدور بیمه نامه ها ایجاد شود.

استاندار سمنان ابراز داشت: هویت‌سنجی غیر حضوری مشکل جدی استارپ هاست که بعضا برای برخی از دستگاه‌های نظارتی قابل قبول نیست، و این نقض غرض است که مستلزم وجود یک سیستم یکپارچه بین دستگاه‌های اجرایی است.

وی افزود: رویکرد سنتی که در حوزه مالیاتی وجود دارد و با توجه به اینکه در برخی کسب و کارها سود مالی اندک‌ است، اگر رویکرد سنتی تغییر نکند درآمد استارت‌آپ ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد که نیازمند تغییر این رویکرد هستیم.

استاندار گفت: استان سمنان با پهنه کویری و همزمان وجود بخش هایی با آب و هوای کوهستانی در گردشگری جایگاه ویژه ای دارد و در بخش رصد نجوم نیز دارای ظرفیت هایی نظیر تپه های مریخی است که نیازمند دستور جنابعالی جهت مساعدت سازمان فضایی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام آمادگی مدیریت شهری، آمادگی انعقاد تفاهم نامه وجود دارد تا مرکز استان به عنوان پایلوت برای شهر هوشمند معرفی گردد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز