مدیرکل کمیته امداد استان سمنان خبرداد؛

رشد ۴۴ درصدی مشارکت مردم سمنان در کمک به نیازمندان

۱۳۹۷/۱۱/۲۳ - ۰۹:۵۰:۵۰
کد خبر: ۸۱۱۴۱۴
رشد ۴۴ درصدی مشارکت مردم سمنان در کمک به نیازمندان
مشارکت مردم استان سمنان در کمک به نیازمندان در سرفصل‌های صدقه، زکات، اکرام و کمک‌های موردی به ۳۹ میلیارد و ۵۳۲ میلیون تومان در ده ماهه سال جاری رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، با رشد ۴۴ درصدی همراه شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛مدیرکل کمیته امداد استان سمنان با اشاره به اینکه مشارکت‌های مردم در سرفصل‌های کمک به معیشت، درمان، کمک‌هزینه‌های تحصیلی، کلاس‌های آموزشی، مشاوره، تسهیلات اشتغال‌زایی، کمک‌هزینه جهیزیه، معافیت و خدمات سربازی به فرزندان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان سمنان هزینه می‌شود بیان کرد: افزایش مشارکت مردم استان سمنان در کمک به نیازمندان منجر به کاهش آلام این افراد و رفع چهره فقر از جامعه می‌شود.

وی از جمع‌آوری چهار میلیارد و ۳۶ میلیون تومان صدقه در دهه ماهه سال جاری خبر داد و گفت: ۱۰۲ از برنامه پیش‌بینی‌شده برای جمع‌آوری صدقه در این استان محقق شد و مشارکت مردم در این امر خیرخواهانه نسبت به سال گذشته با رشد ۱۳ درصدی همراه شده است.

سید جواد رضوی بابیان اینکه مردم این استان در ده‌ماهه امسال ۶ میلیارد و ۷۶۳ میلیون تومان به فرزندان خود در طرح محسنین و ایتام کمک کردند، بیان کرد: این رقم در سال گذشته چهار میلیارد ۴۱۷ میلیون تومان بود که بر این اساس کمک حامیان به فرزندان معنوی خود با رشد ۵۳ درصدی را به همراه داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان بابیان اینکه ۱۵۷ درصد تعهد کمیته امداد در کمک‌های مبتنی بر نیاز محقق شد، افزود: در ده‌ماهه سال جاری ۱۷ میلیارد و ۸۲۶ میلیون کمک‌های مبتنی بر نیاز (موردی) در استان سمنان جمع‌آوری شد که با رشد ۵۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته همراه شد.

وی بابیان اینکه مشارکت مؤدیان استان سمنان در پرداخت زکات مستحبی و واجب به ۱۰ میلیارد و ۸۸ میلیون تومان در این مدت ده ماهه رسید تصریح کرد: جمع‌آوری هفت میلیارد و ۶۶۶ میلیون تومان زکات در استان سمنان بر اساس برنامه ده‌ماهه سال جاری پیش‌بینی‌شده بود که با میزان مشارکت رو به رشد مردم ۱۴۲ درصد تعهد این نهاد در زکات محقق شد.

شایان‌ذکر است، بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده کمیته امداد استان سمنان جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سرفصل‌های صدقه، زکات، اکرام و کمک‌های مبتنی بر نیاز در برنامه دهه ماه ۲۸ میلیارد تومان پیش‌بینی‌شده بود که با مشارکت ۳۹ میلیارد و ۵۳۲ میلیون تومانی مردم استان سمنان در کمک به نیازمندان، ۱۴۱درصد تعهد این نهاد محقق شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز