وزیر صمت در گفت وگو با برنا:

عملکرد استان یزد در حوزه اقتصادی قابل الگو سازی است

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۰:۲۴:۵۱
کد خبر: ۸۱۲۳۰۱
عملکرد استان یزد در حوزه اقتصادی قابل الگو سازی است
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: عملکرد استان یزد در حوزه اقتصادی نه تنها خوب بلکه قابل الگو سازی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر خود به استان یزد طرح توسعه‌ای مرکز کسب و کار یزد را افتتاح کرد.
وی در حاشیه افتتاح مرکز خدمات فناوری و کسب و کار شهرک صنعتی یزد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه همه دستگاه هایی که با صنایع  در ارتباط هستند باید شرایط تسهیل گری را فراهم کنند؛ اظهار داشت:حفظ اشتغال موجود یکی از اولویت های اصلی دولت است و در این راستا تامین نقدینگی واحدها، تامین مواد اولیه و ... مورد توجه جدی قرار دارد.

رحمانی در ادامه افزود: برای تسهیل گری ارائه خدمات به صنایع به تمام استانها تفویض اختیار شده و این مهم به عنوان یکی از اولویت های دولت مطرح است.

وزیر صنعت معدن و تجارت در بخش دیگری از سخنان خود از افتتاح ۲۰۹ پروژه صنعتی در سطح کشور در ایام دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: ۱۲ هزار پروژه صنعتی نیمه تمام نیز در سطح کشور وجود دارد که پیشرفت آنها بالای ۶۰ درصد است.

رحمانی با بیان اینکه هزار مورد از این طرح ها مربوط به استان یزد است، افزود: ایجاد شرایط مناسب برای تکمیل این طرح ها را با جدیت دنبال می کنیم.

 

این مقام مسئول در ادامه در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری برنا، در خصوص ارزیابی عملکرد استان یزد در حوزه اقتصادی بیان داشت: عملکرد استان یزد نه تنها خوب بلکه قابل الگو سازی است. در این استان بخش خصوصی نقش پررنگی داشته و دولت نیز حمایت های خوبی از این بخش داشته است.
وی در ادامه تصریح کرد: از فعالان اقتصادی استان خواسته شد تا فعالیت های خود را به صورت مستند برای ما ارسال کنند؛ چراکه یزد واقعا الگو است. امیدواریم با مستندسازی اقدامات آن بتوانیم الگوی مناسبی از یزد به تمام استانها ارائه دهیم.

شایان ذکر است مرکز توسعه‌ای مرکز کسب و کار یزد با ظرفیت استقرار سالانه 25 مشاور، اشتغال زایی برای 45 نفر با سرمایه گذاری ثابت 94 میلیارد ریال برای ارائه خدمات کسب و کار و فناوری اعم از خدمات آموزشی و مشاوره مورد نیاز صنعت و خدمات مالی و اداری، حقوقی، بازاریابی، صادرات و فناوری از جمله اقدامات در دستور کار مرکز خدمات، فناوری و کسب و کار استان یزد در زیربنایی بالغ بر پنج هزار و 25 مترمربع است.

نظر شما