مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی :

عدم توازن در هزینه کرد ها و درآمدها

۱۳۹۷/۱۱/۲۵ - ۱۳:۱۱:۰۳
کد خبر: ۸۱۲۴۶۴
عدم توازن در هزینه کرد ها و درآمدها
مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی افزود: 29 صدم درصد درآمدهای کشور از محل درآمدهای استان تامین شده و حدود 57 درصد اعتبارات هزینه ای و عمرانی استان از منابع داخلی و بقیه هزینه ها نیز از محل درآمدهای عمومی کشور پرداخت می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی،  نشست شورای اداری خراسان جنوبی به ریاست استاندار و با حضور محمدحسین فتح آبادی مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی برگزار شد. محمد حسین فتح آبادی نیز در این مراسم افزود: 29 صدم درصد درآمدهای کشور از محل درآمدهای استان تامین شده و حدود 57 درصد اعتبارات هزینه ای و عمرانی استان از منابع داخلی و بقیه هزینه ها نیز از محل درآمدهای عمومی کشور پرداخت می شود.
وی اظهار داشت: 69 مورد اقدام پیشگیرانه در سال گذشته، انجام شد که این تعداد امسال به 209 مورد رسید که 60 درصد رشد داشته است.
مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی بیان کرد: سرانه اعتباری که در سال 1397 توسط هر حسابرس مورد رسیدگی قرار گرفت 51 میلیارد تومان است که در سال قبل این رقم 41 میلیارد تومان بود.
فتح آبادی افزود: 70 درصد از کل اعتبارات جاری و تملک دارایی استان را مورد رسیدگی قرار دادیم و در همه حوزه های خراسان جنوبی نیز حضور داریم.
وی اظهار داشت: در سال 1397، 20 میلیارد تومان به خزانه واریزی داشتیم و 530 میلیون تومان مواردی شامل ضبط ضمانت نامه و واریزی های قانونی به حساب های دستگاه های اجرایی نزد خزانه واریز شد.
وی ادامه داد: همچنین 23 میلیارد تومان در راستای اقدامات پیشگیرانه از صورت وضعیت ها و پرداخت های غیرقانونی انجام شد، اگر پرداخت مازاد صورت گرفته از آنها خواستیم که با پیمانکار از محل صورت وضعیت های آتی پیمانکار تسویه حساب شود.
فتح آبادی اضافه کرد: در سال جاری 106 میلیارد تومان شامل واریزی به خزانه و ... داشتیم که نسبت به سال قبل 29 درصد رشد یافته است.
مدیرکل دیوان محاسبات خراسان جنوبی گفت: 40 درصد واریزی ها در سال جاری به خزانه شامل وصول مالیات بوده و هفت مورد پرونده ارسالی به دادسرا داشتیم.
وی افزود: تعاملات خوبی با دستگاه های اجرایی در خراسان جنوبی داریم، بیشتر به دنبال کمک و ارائه مشاوره فنی و حسابرسی برای رفع مشکل به دستگاه ها هستیم و تا کنون سعی ما بر این بود که قبل از پرونده سازی با مدیران نشست های متعددی بگذاریم تا مشکل رفع شود.
فتح آبادی یادآور شد: دیوان محاسبات خراسان جنوبی در سال 1384 ایجاد شد و 83 پست سازمانی داریم که اکنون 47 نفر مشغول به فعالیت هستند.

 

نظر شما