استاندار کرمان:

خواستار افزایش حضور گردشگران چینی در استان هستیم

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۱۵:۴۸:۴۴
کد خبر: ۸۱۳۲۹۰
خواستار افزایش حضور گردشگران چینی در استان هستیم
استاندار کرمان با بیان اینکه این استان باتوجه به قرار گرفتن در مسیر جاده ابریشم از زمان قدیم با چین ارتباط داشته است، گفت: امیدوارم با امضای تفاهم نامه ای مشترک زمینه حضور گردشگران چینی در سال 98 در استان کرمان فراهم شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمدجواد فدائی در نشست مشترک با مدیران گردشگری کشور چین افزود: استان کرمان تولیدات صنعتی، معدنی، کشاورزی و صنایع دستی وضعیت خوبی برای عرضه در سطح داخلی و خارجی دارد و پتانسیل های این استان در صنایع دستی می تواند مورد توجه گردشگران چینی باشد.

وی تاکید کرد: استان کرمان از جاذبه های متعدد طبیعی، تاریخی و فرهنگی برخوردار است و معرفی و بازدید گردشگران داخلی و خارجی از  این آثار، نیازمند بیش از چند روز زمان است.

وی با اشاره به تاریخ مراودات استان کرمان و کشور چین اظهار داشت: کرمان از لحاظ تاریخی با چین ارتباط داشته است و باتوجه به قرار داشتن بر سر راه جاده ابریشم، از قدیم الایام روابط تجاری متعددی بین کرمان و چین برقرار بوده است.

دکتر فدائی تصریح کرد: سوابق تاریخی نشان دهنده آن است که تولید شال کرمان از طریق جاده ابریشم به چین منتقل و از چین نیز ظروف چینی به استان کرمان حمل می شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های مناسب استان کرمان برای گردشگران داخلی و خارجی، گفت: بسیاری از گردشگران مسیر استان کرمان را برای سفرهای خود انتخاب می کردند و حتی مارکوپولو برای رسیدن به چین از مسیر کرمان حرکت کرده است.

استاندار کرمان، تنوع آب و هوایی موجود در استان کرمان را یکی از ویژگی های بارز این استان دانست و افزود: تنوع آب و هوایی و وجود اقلیم چهار فصل در استان کرمان یکی از موارد جذاب برای حضور گردشگران چینی است.

دکتر فدائی با اشاره به اینکه استان کرمان در حوزه حمل و نقل ریلی و جاده ای وضعیت خوبی دارد، گفت: استان کرمان  در حوزه هوایی نیز ظرفیت های بسیار خوبی از جمله هواپیمایی ماهان را دارد که متعلق به استان کرمان است و بر این مبنا ظرفیت خوبی در این حوزه برای توسعه صنعت گردشگری بین چین و کرمان وجود دارد.

وی یادآور شد: استان کرمان همچنین باتوجه به نزدیکی به سواحل جنوبی کشور، فرصت حمل و نقل دریایی را نیز دارد.

استاندار کرمان با ابراز امیدواری از داشتن سفری خوب برای مدیران آژانس های گردشگری چینی در استان کرمان خاطرنشان کرد: امیدوارم حضور مدیران گردشگری کشور چین در استان کرمان در نهایت باعث امضای تفاهم نامه و برنامه ریزی برای حضور بیشتر گردشگران چینی در کرمان شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز