مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

۴۷ میلیارد تومان برای ترویج کتاب در کشور اختصاص یافت/کتاب باید در سبد زندگی مردم قرار بگیرد

۱۳۹۷/۱۱/۲۸ - ۰۸:۲۸:۰۴
کد خبر: ۸۱۳۳۶۷
۴۷ میلیارد تومان برای ترویج کتاب در کشور اختصاص یافت/کتاب باید در سبد زندگی مردم قرار بگیرد
مشاور وزیر و مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اختصاص 47 میلیارد تومان از سوی این وزارتخانه برای ترویج کتاب و توسعه فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، «محمدمهدی احمدی» در مراسم آغاز بکار یازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب یزد تاکید کرد: اقتدار فرهنگی زمانی در یک جامعه محقق خواهد شد که کتاب و مطالعه به یکی از ارکان اصلی زندگی مردم تبدیل شود.

وی افزود: اگر کتاب به عنوان یکی از ارکان اصلی زندگی مردم قرار بگیرد، آن جامعه، جامعه‌ای رشد یافته می‌‌شود و آسیب در آن کاهش می‌یابد.

مشاور وزیر ارشاد یکی از موضوعاتی که در تبدیل کتاب به عنوان یکی از ارکان اصلی زندگی مردم موثر است را قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها همانند دیگر اقلام مایحتاج زندگی دانست.

وی افزود: همانطور که اقلام سبد خانوار از جمله مواد غذایی حتی در صورت گران شدن قابل حذف نیست و باید به هر صورتی تامین ‌شود، کتاب هم باید در این سبد قرار گیرد.

به گفته احمدی، در این صورت مردم از هر فرصتی برای استفاده از کتاب بهره می‌گیرند و بدین شکل بر دانایی خود می‌افزایند.

مدیر کل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دومین موضوع موثر در این رابطه را تغییر نگاه به کتاب به عنوان یک فضیلت و برند فرهنگی خواند و تصریح کرد: اگر نگاهمان به کتاب به عنوان یک فضیلت باشد و این کتاب به عنوان برند علمی و فرهنگی مورد استقبال جامعه قرار گیرد، دیگر آن را در زندگی خود زائد نمی‌دانیم.

این مسئول باور داشتن به این که کتاب به افراد انرژی مثبت می‌دهد را سومین عامل موثر در تبدیل کتاب به عنوان یکی از ارکان زندگی دانست.

وی تاکید کرد: هر چند فضای مجازی توانسته در کاهش میزان مطالعه افراد تاثیرگذار باشد اما هیچگاه جایگزین کتاب نخواهد شد چرا که کتاب و اوراق آن به افراد آرامش و انرژی مثبت می‌بخشد.

وی بر اهتمام تمام دستگاه‌های فرهنگی بر ترویج جایگاه کتاب و کتابت در جامعه تاکید کرد و گفت: در همین راستا وزارت ارشاد نیز 47 میلیارد تومان از محل اعتبارات معاونت فرهنگی را برای توسعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور اختصاص داده است.

احمدی در پایان نیز خاطرنشان کرد که وزارت ارشاد به منظور جلوگیری از قاچاق کاغذ نیز با ایجاد سامانه‌ای نصبت به ثبت واردات کاغذ و سفارش خرید از سوی متقاضیان و تحویل به انها اقدام کرده که امیدواریم از این طریق جلوی موضوع قاچاق کاغذ گرفته شود.

 

نظر شما
پرونده ویژه