مجری رسانه ملی در نمایشگاه کتاب یزد؛

کتاب تنها غریبه سبد فرهنگی خانواده‌های یزدی/ فضای مجازی فرصتی برای معرفی کتاب های خوب

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۰:۳۳:۵۷
کد خبر: ۸۱۴۴۵۸
کتاب تنها غریبه سبد فرهنگی خانواده‌های یزدی/ فضای مجازی فرصتی برای معرفی کتاب های خوب
مجری رسانه ملی در نمایشگاه کتاب یزد اظهار داشت: فضای مجازی بهترین فرصت برای معرفی کتابهای خوب است و امیدواریم کتاب های برگزیده از طریق فضای مجازی معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، صادق خواجه‌ای، مجری توانمند رسانه ملی در یزد گفت: سبد معیشتی مردم یزد مانند مردم سایر نقاط کشور کم‌وبیش پر و خالی می‌‌شود اما سبد فرهنگی مردم یزد همواره خالی‌تر از مردم سایر مناطق کشور است.

وی با بیان اینکه برای این صحبت خود دلیل دارم، افزود: اکنون شوهای طنز، انواع نمایشگاه های خوراکی و پوشاک و لوازم خانگی و ... در سال چندین بار برگزار می شود اما تعداد نمایشگاه های کتاب و حضور مردم در کتابفروشی ها بسیار کم است.

خواجه ای در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: امروز فضای مجازی یک نعمت است و باید بتوانیم هنرمندانه، مضرات آن را به مزیت تبدیل کنیم و به طور قطع هنرمندان و افراد اثرگذار جامعه در این زمینه نقش مهمی ایفا می کنند.

وی گفت: فضای مجازی بهترین فرصت برای معرفی کتابهای خوب است و امیدواریم بین هنرمندان این امر باب شود که کتابهای برگزیده یا در حال مطالعه خود را از طریق فضای مجازی به مخاطبان خود معرفی کنند.

خواجه ای در عین حال بیان کرد: البته به هیچ وجه به کتابخوانی مجازی علاقه ای ندارم زیرا حس و علاقه ای که بوی کتاب، در دست گرفتن کتاب و حس خوب ورزق زدن کتاب در انسان ایجاد می شود، هرگز با موبایل انتقال نمی یابد.

وی کتابی که هم اکنون در دست مطالعه دارد را کتاب «بی‌شعوری» اثر خاویر کرمنت معرفی کرد و گفت: این کتاب جذابی است و مطالعه آن را به علاقمندان به کتابخوانی توصیه می کنم.

خواجه ای تصریح کرد: تنوع موضوع برای مطالعه مجریان صدا و سیما بسیار حائز اهمیت است و معتقدم سطح معلومات مجریان باید اقیانوسی به عمق دو سانتیمتر باشد یعنی از هر موضوعی حتی به میزان کم هم که شده، اطلاعات داده باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز