برنامه جنبی یازدهمین نمایشگاه کتاب یزد؛

۱۰ روستای دوستدار کتاب یزد تجلیل شدند/ جوادیان زاده: برای فرهنگی تر شدن فضای روستاها تلاش می کنیم

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۰:۵۵:۵۹
کد خبر: ۸۱۴۴۶۹
۱۰ روستای دوستدار کتاب یزد تجلیل شدند/ جوادیان زاده: برای فرهنگی تر شدن فضای روستاها تلاش می کنیم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در دومین جشنواره استانی روستاها و عشایر دوستدار کتاب استان یزد اظهار داشت: برای فرهنگی تر شدن فضای روستاها تلاش می کنیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، دومین جشنواره استانی روستاها و عشایر دوستدار کتاب استان یزد با معرفی 10 روستای دوستدار کتاب به کار خود پایان داد.

در این مراسم که با حضور مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد و رقیه دوست فاطمی‌ها مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی یزد برگزار شد، از روستاهای دوستدار کتاب تقدیر شد.

مجید جوادیان زاده امروز در مراسم اختتامیه جشنواره «روستاها و عشایر دوستدار کتاب» استان یزد اظهار داشت: هدف از برگزاری جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، آشنایی مردم با کتاب است و سعی داریم این آشنایی در روستاها نیز صورت بگیرد.

وی افزود: هدف دیگر ما نیز فرهنگی‌تر شدن فضای روستاها است و معتقدیم زمانی روستاهای ما با برند فرهنگ قومی و تمدنی شناخته می‌شدند اما با افزایش روند مهاجرت‌ها این امر فراموش شده ولی با کتاب می توان آن را احیا کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان روستایی نیز از اهداف دیگر ما است و سعی داریم با این برنامه های فرهنگی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را با کتاب پر کنیم و این کتاب است که به بهترین شکل می‌تواند اوقات فراغت مردم روستاها و عشایر را پر کند.

جوادیان زاده یادآور شد: ما در دوره اول جشنواره‌های روستاها و عشایر دوستدار کتاب با 50 روستا فعالیت خود را آغاز کردیم که ابراهیم آباد رستاق اشکذر نیز در بین 10 روستای دوستدار کتاب کشور قرار گرفت و در دوره‌های مختلف نیز توانستیم به در بین 10 روستای برتر کشور قرار بگیریم و عناوین مختلف را نیز کسب کنیم.

وی گفت: در این دوره نیز 91 روستا از 10 شهرستان در جشنواره شرکت کردند که 4 روستا به مرحله نهایی و یک روستا نیز به مرحله استمرار راه یافت و یک روستا نیز در قالب روستاهای دوستدار کتاب قرار گرفته‌اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان کرد: کتاب کالا و ابزاری نیست که در محاصره یک اداره باشد و فراتر از بروکراسی اداری است که ما نیز در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بهانه ای برای برگزاری این برنامه ها شده ایم و تمامی دستگاه ها باید در کنار هم قرار گیرند تا بتوانند به گسترش کتاب و کتابخوانی کمک کنند.

شایان ذکر است روستاهای ترکان هرابرجان مروست، خرانق اردکان، مبارکه بافق، بنادکودک تفت، اسلام آباد رستاق اشکذر، عصمت آباد مهریز، اله آباد زارچ، محمدآباد زارچ، میروک آباد، اسفندآباد ابرکوه، سمکوئیه آسفیچ مورد تقدیر قرار گرفتند.

روستاهای رئیس آباد ابرکوه، دهشیر تفت، عزآباد اشکذر و صدرآباد میبد نیز دیگر روستاهای تقدیر شده در این مراسم هستند.

در این مراسم که با اجرای موسیقی محلی هنرمندان بخش بهمن ابرکوه همراه بود از کتاب «از که‌تری تا مهتری» رونمایی شد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز