مدیرعامل آب منطقه‌ای یزد:

مطالعه کتاب حراست از فرهنگ بومی در برابر تکنولوژی وارداتی است

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۰:۵۴:۰۸
کد خبر: ۸۱۴۴۷۷
مطالعه کتاب حراست از فرهنگ بومی در برابر تکنولوژی وارداتی است
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد، گفت: مطالعه کتاب در حقیقت حراست از فرهنگ بومی در برابر تکنولوژی وارداتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، «محمدمهدی جوادیان‌زاده» با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتابخوانی دریچه‌های جدید توسعه‌ای را به روی مردم جامعه باز می‌کند، اظهار کرد: تنوع دیدگاه یکی از مهمترین ویژگی مطالعه کتاب است.

وی افزود: تکنولوژی وارداتی فرهنگ ایرانیان را تحت تأثیر قرار داده و ما می‌توانیم با مطالعه و نهادینه کردن فرهنگ کتاب از فرهنگ اصیل خود در برابر آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی حراست کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد با بیان این که اتکاه به فرهنگ قوی بومی نقش مهمی در توسعه همه جانبه جامعه موثر است، گفت: تمام افراد با هر درجه شغلی و مشغله روزانه می توانند با مطالعه وقت خود را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنند.

جوادیان‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که تقویت آثار ناشران از دیگر اقدامات لازم و حائز اهمیت در راستای نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین اقشار مختالف جامعه است، تصریح کرد: فونت، سایز کتاب (قابل حمل بودن) و توجه ویژه به ترجمه آثار خارجی از جمله موارد مهم در نشر انواع کتاب است.

این مسئول در پایان عنوان کرد:کتاب های«سقلمه»،«یادداشت اعلم»،«تاریخچه صنعت ایران» و«رد خون» آخرین کتابهایی است که آنها را مطالعه کردم و مطالعه آنها را به دیگران توصیه می‌کنم.

 

نظر شما