مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان خبر داد؛

نخستین قدم توسعه کشاورزی کنترل شده و درآمد زا/تولید و صادرات گل آنترویوم و گوجه فرنگی به بازارهای هدف پنج کشور آسیایی و اروپایی

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۱۱:۰۹:۰۲
کد خبر: ۸۱۴۴۸۹
نخستین قدم توسعه کشاورزی کنترل شده و درآمد زا/تولید و صادرات گل آنترویوم و گوجه فرنگی به بازارهای هدف پنج  کشور آسیایی و اروپایی
طرح کشاورزی معیشتی با ایجاد گلخانه های کوچک مقیاس با هدف تولید محصولات صادراتی در استان سمنان با موفقیت در حال اجراست.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛مهدی قرائیان شرایط بسیار مطلوب روزهای آفتابی زمستانه در استان سمنان را از ظرفیت های تولید خارج فصل انواع محصولات سبزی و صیفی و گلهای زینتی و داروئی برشمرد و گفت : خطرات اقلیمی نظیر تگرگ و بارش های سیل آسا و خطرا محیطی مانند آفات به سهولت در محیط های گلخانه ای قابل کنترل و مدیریت است.
وی همچنین از 133 هکتار سطح زیر کشت محصولات گلخانه ای با تولید سالانه 30 هزار تن انواع محصولات خبر داد و گفت : این میزان محصول در محیط سنتی نیاز به 2 هزار هکتار زمین دارد.
به گفته این کارشناس بهره وری آب یکی از مزیت های شاخص تولیدات صادراتی گلخانه های استان است بطوریکه هم اکنون در استان سمنان با 10 برابر صرفه جویی در مجموع 2 میلیون متر مکعب آب برای این بخش مصرف می شود در حالیکه در عرصه روباز برای همین بازده تولید به 20 میلیون مترمکعب آب نیاز است.
مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی استان سمنان حمایت های این نهاد برای ترویج تولیدات گلخانه ای را یاد آور شد و افزود : علاوه بر وام های 14 و نیم درصدی صندوق توسعه ملی، متقاضیان می توانند با ثبت نام در سامانه سیتا ( سامانه یکپارچه تسهیلات اشتغال) از وام های 9 درصدی مناطق عادی و هفت درصدی مناطق محروم بصورت نامحدود بهره مند شوند.
وی یکی از رویکردهای وزارت جهاد کشاورزی را تشویق کشاورزان به ایجاد گلخانه های تمام مکانیزه و با محصولات صادراتی ذکر کرد و افزود : طرح تجمیع گلخانه های کوچک و متوسط مقیاس بصورت مشارکتی و طرح تشکیل خوشه های تولید به منظور تامین مقدار و کیفیت محصول مناسب صادرات در استان سمنان در حال ترویج است.
قرار است در یک طرح پنج ساله 48 هزار هکتار فضای گلخانه ای برای تولیدات کشاورزی در کشور توسعه یابد که سهم استان سمنان  هزار هکتار است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز