در دانشگاه بیرجند برگزار شد:

نخستین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان»

۱۳۹۷/۱۲/۰۱ - ۱۵:۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۱۵۱۸۲
نخستین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان»
دبیر علمی همایش ملی نماز خراسان جنوبی گفت: نخستین همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» با حضور مسئولان و دانشجویان و ارائه ۲۱ مقاله برگزیده در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خراسان جنوبی حجت‌الاسلام سیدحسن حسینی دبیر علمی همایش ملی نماز خراسان جنوبی در همایش ملی «نماز، هویت و جوانان» در دانشگاه بیرجند اظهار داشت: 157 نفر در این همایش ملی ثبت نام کرده و 109 مقاله به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است و 4 سرداور و 21 داور، داوری این مقالات را بر عهده دارند.

دبیر علمی همایش ملی نماز خراسان جنوبی گفت: با نظر داوران 21 مقاله برای سخنرانی و 27 مقاله برای ارائه پوستر انتخاب شده و 21 کتابچه مقالات چاپ خواهد شد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند نیز در این همایش بیان کرد: برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات مدیران و مسئولین باید به گونه‌ایی باشد که در هنگام نماز جلسه‌ایی نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام محمدعلی جعفری گفت: امروز در فضای نظام اسلامی تنفس می‌کنیم و باید در همه امور زندگی عطر نماز بپیچد.

وی با تأکید بر ایجاد دغدغه بیشتر به نماز توسط جوانان گفت: مدیران و متولیان به امر نماز باید به موضوع نماز اول وقت توجه کنند اما گاهی توجه به این فریضه در درجه آخر است.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه در نظرسنجی که صورت گرفت 80 درصد از دانشجویان توجه به امر نماز را دارند افزود: شناسایی موانع در جامعه هدف از اهداف همایش ملی نماز است.

جعفری با بیان اینکه افزایش عیار معنویت در فضای علمی باید مورد توجه همه اقشار به خصوص سازمان‌ها باشد گفت: باید دغدغه خاص و ویژه به امر نماز توسط همگان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه سمت و سوی همگان در هنگام اذان باید به امر نماز باشد تاکید کرد: نماز مظهر عبودیت و بندگی است و باید بر همین اساس همه برنامه‌های بر اساس آن پایه‌ریزی شود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز