مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد:

با همگانی شدن دغدغه کتابخوانی می توان به کتابخوان شدن جامعه امیدوار بود

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۱:۲۷:۴۴
کد خبر: ۸۱۵۴۳۱
مدیرکل امور اجتماعی استانداری یزد بیان داشت: اگر کتابخوانی به یک دغدغه همگانی تبدیل شود، می توان به کتابخوان شدن جامعه امیدوار بود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، فخرالسادات خامسی هامانه مدیرکل امور اجتماعی استاندار یزد با حضور در ستاد خبری یازدهمین نمایشگاه کتاب، مطبوعات محلی و رسانه های دیجیتال یزد با بیان اینکه نمایشگاه 97 از تنوع خوبی برخوردار بود، اظهار داشت: در این نمایشگاه هرچند شاهد خلاقیت‌ها و ابداعات بسیاری بودیم اما بازهم خرید کتاب نسبت به سال گذشته کمتر بود.

وی در ادامه با اشاره به نقش رسانه در افزایش سرانه مطالعه، گفت: همت و هم افزایی رسانه و مطبوعات در همراهی با دستگاه ها و نهاد های دولتی و غیردولتی استان می تواند در نمایشگاه کتاب یک رویداد بسیار خوبی را ایجاد و به افزایش موج کتابخوانی در جامعه کمک کند.

مدیرکل امور اجتماعی استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه اگر کتابخوانی به یک دغدغه همگانی تبدیل شود،  می توان به کتابخوان شدن جامعه امیدوار بود، تکمیل کرد: رسانه ها در این زمینه می توانند اثرگذار باشند و باید کتابخوانی را به یک جریان و یک هنجار و ارزش در جامعه تبدیل کنند تا تمام جامعه به سمت کتابخوانی روی بیاورند.

وی در آخر خاطرنشان کرد: صرف نمایش کتاب قرار نیست به ترویج کتابخوانی کمک کند و در کنار این نمایشگاه ها باید حرکات دیگری انجام شود تا لذت کتابخوانی در مردم ایجاد شود و این امر با انجام برخی اقدامات خلاقانه امکان پذیر است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز