وزیر علوم مطرح کرد:

بی‌توجهی خودروسازان به طراحان و نخبگان داخلی/ کیفی‌سازی و ارائه آموزش‌های هدفمند در دستور وزارت علوم

۱۳۹۷/۱۲/۰۲ - ۱۱:۴۷:۳۸
کد خبر: ۸۱۵۴۳۹
بی‌توجهی خودروسازان به طراحان و نخبگان داخلی/ کیفی‌سازی و ارائه آموزش‌های هدفمند در دستور وزارت علوم
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه عملکرد مطلوب دانشگاه‌ها در کشور تاکید کرد: خودروسازان جهان از طراحان ایرانی بهره می‌برند در حالی که خودروسازان به طراحان و نخبگان داخلی بی توجه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، منصور غلامی در سفر به یزد و دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به تامین نیروی انسانی تحصیلکرده در کشور گفت: در طول این ۴۰ سال گذشته توفیقات خوبی حاصل شده و به لحاظ نیروی متخصص تحصیل کرده وابستگی به کشورهای دیگر نداریم.

وی با اشاره به جایگاه مطلوب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی اظهار داشت: در دنیا تحصیل‌کردگان ایران را به عنوان تحصیل‌کردگان کیفی متوسط می‌شناسند و افتخار است که بعضا فارغ‌‌التحصیلان ما به عنوان استاد دانشگاه در کشورهای دیگر نیز تدریس می‌کنند.

این عضو دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بهترین طراح یکی از بهترین تولید کنندگان خودروی جهان نیز ایرانی است، تصریح کرد: متاسفانه این ظرفیت در داخل کشور برای استفاده از ظرفیت نخبگان وجود ندارد.

غلامی با اشاره به بیانیه گام دوم رهبر انقلاب خاطرنشان کرد: باید وضعیت دانشگاه‌ها بهتر شود بنابراین کیفی‌سازی و هدفمند کردن واحدهای آموزش عالی در کشور دو محور اصلی ساماندهی آموزش عالی هستند.

وی به پیشرفت‌های حاصل شده در آموزش عالی به ویژه در حوزه دفاعی و نظامی اشاره کرد و ابراز داشت: با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی با مجموعه‌های نظامی کشور پیشرفت‌های خوبی حاصل شده چون متقاضی استفاده از علم دانشگاه بودند.

وزیر علوم با اشاره به مهارت‌های کسب شده در حوزه پزشکی و درمانی ابراز داشت: خوشبختانه در این حوزه نیز مهارت و توانایی وجود دارد لذا اگر از توانمندی دانشگاه‌ها و دانشجویان استفاده شود پیشرفت و توفیق نیز حاصل خواهد شد.  

غلامی با تاکید بر توسعه فرهنگ مراجعه به دانشگاه و تقویت ارتباط با دانشگاه در حوزه‌های مختلف بیان کرد: متاسفانه صنایع به سمت دانشگاه‌ها حرکت نکرده و چون فضای رقابتی وجود ندارد از این ظرفیت استفاده چندانی نمی‌کنند.

آیت‌الله ناصری، امام جمعه شهر یزد هم در این دیدار یادآور شد: جوان‌های ما چه در بین دانشگاهیان و چه مدرسه‌ای‌ها آنطور که باید صاحب فکر و اندیشه و نوآوری شوند، نیستند.

وی افزود: دانشگاه‌ها نباید فارغ‌التحصیل بیکار داشته باشند و دانشجو باید در حین تحصیل بتواند کارآفرینی را شروع کرده و پس از فارغ‌التحصیلی دیگران را هم به کار بگیرد.

 

نظر شما