پنج خط تولید تجهیزات ایمنی راه ها با حضور مهندس آذروش در البرز راه اندازی شد؛

طراحی و ساخت اولین رادار هوشمند ثبت تخلفات رانندگی به دست متخصصان داخلی

۱۳۹۷/۱۲/۰۴ - ۱۱:۰۲:۰۶
کد خبر: ۸۱۶۰۰۴
طراحی و ساخت اولین رادار هوشمند ثبت تخلفات رانندگی به دست متخصصان داخلی
خطوط تولید پنج محصول شرکت تجهیزات ایمنی راه ها برای نخستین بار در کشور و با تلاش متخصصان داخلی با حضور مهندس آذروش مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا، در استان البرز راه اندازی شد.

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ این خطوط تولیدی شامل طراحی و ساخت سنسور رادار و سامانه هوشمند و ثبت تخلفات رانندگی،خط تولید بتن بچینگ یک متر مکعبی، خط تولید گاردیل سه موج، خط تولید نیوجرسی مفصلی، و خط تولید وسایل و مبلمان شهری است.

برای ساخت و راه اندازی این خطوط تولیدی 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا، هزینه شده است.

مهندس ولی آذروش در حاشیه آئین راه اندازی این خطوط تولیدی، اظهار کرد: شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها با قدمت 80 ساله خود، در 40 سالگی انقلاب اسلامی با کمک نیروهای مبدع، خلاق و مبتکر توانست دست به اقدامات بزرگی بزند.

وی افزود: این کارخانه تا دو سال پیش در آستانه ورشکستگی و تعطیلی قرار داشت که توانستیم با تبیین استراتژی دقیق اقتصادی و استفاده بهینه از نیروها نه تنها آن را از شرایط سخت خارج کنیم بلکه امروز بدون هیچ تعدیل نیرویی به ایجاد اشتغال مولد کشور نیز کمک کرده‌ایم.

مدیر عامل هلدینگ آتیه صبا، افزود: سنسور رادار و سامانه هوشمند ثبت تخلفات رانندگی یکی دیگر از دستاوردهای متخصصان ایرانی است که با فناوری پیچیده راداری در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری برای اولین بار در کشور طراحی و ساخته شده است.

وی با بیان اینکه این محصول حدود 60 درصد از نمونه خارجی ارزان تر است، اظهار کرد: با تولید این رادارهای هوشمند در داخل، تا حدود 70 درصد وابستگی ما به وارادات این نوع رادارکاهش می‌یابد. نکته حائز اهمیت اینکه تمام احتیاجات نرم افزاری و سخت افزاری آن توسط متخصصان مهندسی تجهیزات ایمنی راه ها تولید شده است.

مهندس آذروش افزود: طبق بررسی ها، نیاز سال آینده کشور برای پایش جاده ها به این سامانه هوشمند حدود 2 هزار دستگاه است که شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها قادر به تامین این نیاز می‌باشد.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا تصریح کرد: افزون بر احیای شرکت تولید تجهیزات ایمنی راه ها، خطوط جدید ساخت تجهیزات راهداری نیز در این شرکت راه اندازی شد که علاوه بر اشتغالزایی مستقیم برای یکصد نفر، با یک هزار فرصت شغلی غیرمستقیم همراه شده است.

مهندس آذروش گفت: محصولات جدید تولیدی شرکت تولید تجهیزات ایمنی راه ها تا پیش از این با صرف هزینه های گزاف وارد کشور می شد اما اکنون با تولید آن ها در استان البرز ضمن تامین نیاز داخلی، توانایی صادرات این محصولات به کشورهای مختلف جهان را داریم.

وی بیان داشت: پنج محصول جدید که امروز ساخت آنها کلید خورد، با کیفیت بالا و مهندسی بومی طراحی و ساخته شده و از ارزش اقتصادی و فنی مهندسی بالایی برخوردار هستند.

مهندس آذروش، در تشریح این محصولات اظهار داشت: بتن بچینگ یک متر مکعبی با کاربرد در حفاظ راه‌ها و سایر فعالیت های عمرانی از جمله محصولاتی است که اکنون ساخت آن بومی سازی شده و با فناوری بالا و در عیار مختلف تولید می‌شود.

وی افزود: ظرفیت اسمی تولید این محصول 60 متر مکعب در ساعت است که به صورت عملی 40 متر مکعب در ساعت را امروز تولید می‌کنیم.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا، تاکید کرد: برای تولید نیوجرسی پیش از این بتن آماده خریداری می شد که ما توانستیم با کمک متخصصان داخلی در مجموعه خط تولید بتن(بچینگ) را راه اندازی کنیم.

مهندس آذروش، در ادامه خاطرنشان کرد: محصول دیگری که خط تولید آن راه اندازی شد حفاظ فلزی(گاردریل) سه موج می باشد که که این خط تولید نیز از طراحی، نصبب و راه اندازی آن، توسط متخصصان شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها صورت می پذیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه نسل حفاظ‌های دو موج برای بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها از رده خارج شده‌اند، اظهار کرد: روزانه بین 250 تا 300 شاخه حفاظ فلزی سه موج در این مجموعه تولید می شود که در کنار تولید نیوجرسی(حفاظ های بتنی) می تواند بخش عمده‌ای از نیازهای جاده‌ای کشور را تامین کند.

همچنین مهندس آذروش در ادامه با اشاره به راه اندازی خط تولید نیوجرسی مفصلی (بتنی) گفت: از اوایل سال 97 طراحی و راه اندازی خط تولید این محصول کلید خورد که خوشبختانه امروز توانستیم با تولید نیوجرسی مفصلی و با استفاده از فناوری روز دنیا با تولید 40 قالب در روز به تولید انبوه برسیم که در کوتاه مدت این مقدار به روزی 100 عدد خواهد رسید.

وی افزود: دو سالن و دو جرثقیل با ظرفیت بالا به تولید این محصول اختصاص داده شده است که عمل آوری آن نیز توسط یک سیستم بخار با ظرفیت 3 تن در روز انجام می شود و ساخت این سیستم نیز توسط متخصصان داخلی در شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها صورت گرفته است.

مهندس آذروش همچنین گفت: خط تولید مبلمان و تجهیزات شهری نیز دستاورد دیگری است که با تنوع بالا و کیفیت مناسب در شرکت تولید تجهیزات ایمنی راه های کشور راه اندازی شده و قادر است نیاز شهرها را تامین کند.

مدیرعامل هلدینگ آتیه صبا افزود: تمام محصولات از جمله هندریل‌ها، تیرهای روشنایی پارک‌ها و معابر و هر محصولی که برای نیاز شهری لازم باشد از مرحله طراحی، تولید تا حفاظت، توسط شرکت تجهیزات ایمنی راه‌ها به طور کامل صورت می‌گیرد.

همچنین مهندس آذروش در ادامه با بیان اینکه امروز در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم، اظهار کرد: ضرورت به کار بستن عملی بندهای 26 گانه اقتصاد مقاومتی در شرایط فعلی بیش از گذشته احساس می شود و ما به عنوان سربازان خط مقدم اقتصادی، توانستیم در هر سه حوزه صنعت و معدن، حمل و نقل و گردشگری به دستاوردهای عظیمی در راستای حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال دست یابیم.

همچنین وی، به فعالیت های دوسال گذشته در شرکت آتیه صبا استناد کرد و افزود: در این مدت مجموعه هلدینگ آتیه صبا توانسته است در حوزه‌های فعالیت خود، گام های موثری بردارد که در این زمینه می‌توان به شرکت هواپیمایی آسمان اشاره کرد که با همت مدیران، کارشناسان و کارگران توانستیم این شرکت را از ماده 141 خارج نموده و امروز هواپیمایی آسمان در زمره ایرلاین های برتر کشور به فعالیت بپردازد.

وی با اشاره به فعالیت‌های مجموعه آتیه صبا، طی دو سال گذشته، گفت: شرکت ملی نفتکش با بیش از ۳۵۰۰ نفر نیروی انسانی مستقیم و ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰نفر نیروی انسانی غیر مستقیم، به عنوان بزرگترین و سومین ناوگان نفتکش جهان مشغول به فعالیت است.

مدیر عامل هلدینگ آتیه صبا، با بیان اینکه این شرکت با ۵۵ نفتکش ۱۳میلیون تن فرآورده نفتی را جابجا می‌کند، تصریح کرد: ما در این مجموعه از نیروهای متخصص داخلی بهره گرفته‌ایم و کمتر از ۱۰ درصد از نیروهای ما خارجی هستند، که قبل از انقلاب فقط 10 درصد از نیروهای ما داخلی بودند.

مهندس آذروش تصریح کرد: از ابتدای سال 97 به طور صریح به تمام شرکت های تابعه آتیه‌صبا ابلاغ کردیم که باید تمام نیازهای خویش را از تولیدات داخلی تامین کنند و خوشبختانه در حال حاضر که در اسفندماه قرار گرفته‌ایم در مقام عمل به این هدف بزرگ دست یافته‌ایم.

وی در پایان یادآور شد: ما به عنوان امانتداران قشر شریف بازنشستگان همواره بر سه اصل، صداقت، شفافیت و امانتداری پافشاری کردیم و در این راستا توانستیم با به کارگیری نیروی انسانی متخصص از دارایی های این عزیزان پاسداری و حفاظت نماییم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز