استاندار یزد:

آموزش ها در حوزه مدیریت بحران اثربخش و فراگیر شود/ ضرورت توجه به بحران های نوپدید

۱۳۹۷/۱۲/۰۹ - ۱۰:۱۵:۱۶
کد خبر: ۸۱۸۲۳۹
آموزش ها در حوزه مدیریت بحران اثربخش و فراگیر شود/ ضرورت توجه به بحران های نوپدید
استاندار یزد در نشست آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران شهرستان های استان بر ضرورت توجه به بحران های نوپدید و اثربخشی، فراگیری ‌و کاربردی شدن آموزش ها در حوزه مدیریت بحران تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، دومین دوره آموزشی مدیریت بحران(مبشر) ویژه مدیران شهرستان های استان با موضوع سیل و زلزله با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "بهنام سعیدی" معاون پیش بینی ‌و سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، ‌"عباس حیدری" مدیرکل حوزه استاندار، "هادی هادی ‌نسب" مدیرکل مدیریت بحران استانداری، فرماندار‌ان و جمعی از مسئولان استان در شرکت فولاد آلیاژی ایران برگزار شد.

استاندار یزد در این دوره آموزشی با اشاره به اینکه ایران سرزمینی است که مستعد انواع بحران‌ ها می باشد و آموزش در حوزه مدیریت بحران از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: با وجود برنامه‌های آموزشی که در این حوزه در کشور انجام گرفته است اما بازهم مشاهده می‌شود در سطح جامعه در برابر مقابله با حوادث طبیعی با کاستی‌هایی مواجه هستیم و اثربخشی این آموزش‌ها زیر سؤال برده می‌شود.
"‌محمدعلی طالبی" ‌ادامه داد: در واقع این کاستی‌ها نیازمند ساماندهی و پیگیری جدی مسئولان مرتبط است و بایستی‌ هماهنگی های لازم در این حوزه صورت گیرد.
رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با بیان اینکه جامعه نیازمند تکانه‌هایی برای اثرگذاری بیش‌ازپیش آموزش مدیریت بحران است، خاطرنشان کرد: این مهم بایستی اتفاق بیفتد تا جایگاه این آموزش‌ها در اعماق وجود افراد رسوخ کرده و نهادینه و کاربردی شود.
طالبی با تأکید بر ضرورت اهمیت پیش‌بینی بحران‌های نوپدید در استان یزد، ‌گفت: در کنار مدیریت بحران‌ها نیاز جدی به آینده‌پژوهی در این حوزه وجود دارد، همچنین شناسایی مواردی که قابلیت تبدیل شدن به بحران را دارند در راستای‌ مدیریت صحیح بحران های استان ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است.
‌وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت بحران در استان یزد بسیار اهمیت دارد زیرا برگزاری این دوره‌ها موجب انتقال تجارب به دیگران می‌شود و انتقال تجربه ها مهم‌ترین ابزار برای ایجاد هماهنگی بیش‌ازپیش در مدیریت بحران‌های احتمالی است.
استاندار یزد در پایان سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ایام پایانی سال،‌ خاطرنشان کرد: انتظار این است که مسئولان مرتبط پیش‌بینی‌ و سامان‌دهی مسائل مختلف این ایام و روزهای نوروز را در دستورکار خود قرار دهند و در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدونی برای آرامش سفر مسافران نوروزی در استان انجام شود.
گفتنی است ۲۸۰ نفر از کارکنان مدیریت بحران استانداری و فرمانداری‌های شهرستان‌های استان یزد در این دوره آموزشی دو روزه با موضوع سیل و زلزله شرکت کرده اند.

 

نظر شما