وابستگی درآمد شغل موبایل به دلار

۱۳۹۷/۱۰/۱۶ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۲۱۲۴۸
با افزایش قیمت دلار مردم ترجیح می‌دهند به جای خرید گوشی جدید همان گوشی‌های قبلی خود را تعمیر کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا و به نقل از موبایل دکی؛ یکی از دلایلی که امروزه قیمت گوشی‌های همراه در ایران افزایش یافته به خاطر سیر صعودی قیمت دلار در کشورمان است. با افزایش قیمت دلار مردم ترجیح می‌دهند  به جای خرید گوشی جدید همان گوشی‌های قبلی خود را تعمیر کنند. به همین دلیل این امر باعث  شده است که تقاضای تعمیرات موبایل در ایران نسبت به گذشته افزایش پیدا کند.

جالب است بدانید که قطعات و دستمزد تعمیرات موبایل هم دستخوش تغییرات قیمت دلار افزایش پیدا کرد و از این رو تعمیرکاران موبایل با دگرگونی بازار نسبت به دیگر شغل‌ها به جای رکورد با سود کلانی مواجه شده‌اند.

از این رو هر ساله تعداد افرادی که برای آموزش تعمیرات موبایل به آموزشگاه‌های مختلف رجوع می‌کنند افزایش می‌یابد. اما تعدادی از این افراد به دلیل ناکافی بودن مباحث دروس آموزشگاه‌ها یا سرمایه اولیه در این شغل موفق نمی‌شوند.

 

 

تعداد افرادی که برای آموزش تعمیرات موبایل به آموزشگاه ‌‌‌‌ها رجوع می‌کنند زیاد است اما هرگز شغل موبایل علی رغم افزایش تعمیرکاران دچار رکود و اشباع در بازار نشده است. شغل تعمیرات موبایل به دلیل آنکه قیمت قطعات موبایل، لوازم جانبی و دستمزد تعمیرات براساس دلار سنجیده می‌شود و تعمیرکاران موبایل با مشکلات قیمت دلار با چالش مواجه نمی‌شوند زیرا تقاضا برای تعمیرات موبایل هرگز کاهش نمی‌یابد.

شاید در مقطعی از زمان افراد از خرید گوشی منصرف شوند اما هرگز برای تعمیر گوشی‌های خود کوتاهی نخواهند کرد زیرا در عصر ارتباطات تمامی کارهای شخصی و غیر شخصی از طریق گوشی‌های همراه انجام می‌شود.

نظر شما