بالغ بر یک هزار و ۳۲۴ زندانی مشمول عفو رهبری شدند

۱۳۹۷/۱۲/۱۶ - ۱۴:۳۱:۲۱
کد خبر: ۸۲۱۴۱۹
بالغ بر یک هزار و ۳۲۴ زندانی مشمول عفو رهبری شدند
دادستان استان سمنان با اشاره به اینکه از کل محکومان استان یک هزار و ۳۲۴ نفر مشمول عفو رهبری شدند، افزود: این اقدام در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی متوجه خانواده زندانیان همه ساله با عنابت رهبر معظم انقلاب صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛حیدر آسیابی، دادستان استان سمنان ظهر امروز ۱۶ اسفند در جشن رأفت و رحمت ویژه زندانیان مورد عفو رهبر معظم انقلاب در امامزاده یحیی (ع) سمنان اظهار کرد: از کل محکومان استان تعداد یک هزار و ۳۲۴ نفر مشمول عفو رهبری شدند که این میزان ۶۵ درصد کل زندانیان را شامل می‌شود.

دادستان استان سمنان ادامه داد: ۲۹ درصد زندانیان استان نیز با عفو رهبری مشمول تخفیف مجازات شدند که از حیث مشمولان مورد عفو رهبری، دادگستری استان سمنان و تلاش‌های به موقع برای آزادی زندانیان، به نسبت جمعیت، سمنان حائز رتبه اول کشوری است.

آسیابی با تاکید بر اینکه از میان آزادشدگان مشمول عفو رهبری ۷۱۵ نفر مرد و ۱۸ نفر زن را شامل می‌شوند، یاداور شد: تعداد ۵۷۳ مرد و ۱۸ زن نیز در استان سمنان مشمول تخفیف مجازات شدند که از این تعداد ۳۶ درصد زندانیان استان سمنان با عفو رهبری به آغوش خانواده برگشتند.

وی اضافه کرد: عفو زندانیان خارجی، پیرو پروتکل‌ها و تفاهم‌نامه‌های دوجانبه است اما باید گفت که عفو مقام معظم رهبری، نه تنها برای زندانیان ایرانی بلکه مشمول زندانیان اتباع دیگر کشورها نیز قرارگرفته است.

دادستان استان سمنان با تاکید بر اینکه هدف از اعمال مجازات و زندان، محرومیت افراد از حقوق اجتماعی نیست، اضافه کرد: هدف اصلاح زندانیان و بازگشت مجدد آن‌ها به دامن جامعه پس از اصلاح است تااین افراد بتوانند بعد از آزادی به افراد مفید در جامعه تبدیل شوند.

آسیابی با بیان اینکه برای کنترل جرایم آسیب‌های اجتماعی باید برای بعد از آزادی زندانیان نیز برنامه‌هایی در نظر گرفت، متذکر شد: باید در حوزه اشتغال‌زایی، حمایت و کنترل بعد از خروج زندانیان اقدامات مؤثری صورت گیرد تا شاهد بازگشت مجدد این افراد به زندان‌ها نباشیم.

 

نظر شما