رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان خبر داد؛

بازگشت ۲۲ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در سال جاری

۱۳۹۷/۱۲/۲۲ - ۱۱:۵۳:۲۵
کد خبر: ۸۲۳۷۱۸
بازگشت ۲۲ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید در سال جاری
رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان از احیا و بازگشت ۲۲ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید و صنعت استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ بهروز اسودی در یکصد و سی و پنجمین جلسه کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با اعلام این خبر گفت: از ابتدای سال ۹۷ تا کنون در قالب جلسات کارگروه رفع موانع تولید استان ، ۲۲ واحد صنعتی که به دلیل مشکلات موجود تعطیل و یا در شرف تعطیلی و وضعیت بحرانی قرار داشتند احیا و به چرخه تولید برگشتند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به بررسی مشکلات ۷۱۱ واحد تولیدی در جلسات کارگروه اظهار داشت: از ابتدای سالجاری، مشکلات ۱۵۵ واحد تولیدی در ۳۳ جلسه بررسی که در جهت رفع موانع موجود تعداد ۲۹۷ مصوبه به تصویب اعضای کارگروه رسیده است که از این تعداد مصوبه ، ۳۸درصد مربوط به امور مالی و تسهیلات ، ۱۵درصد مربوط به زیر بنایی ، ۱۹درصد امور مالیاتی و ۹درصد مربوط به تامین اجتماعی است و ۷۶درصد مصوبات تاکنون اجرایی شده است.

بهروز اسودی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ارائه گزارشی از پرداخت تسهیلات رونق تولید سال ۹۷ اذعان داشت: از ابتدای شروع فرآیند ثبت نام تسهیلات رونق تولید تاکنون ۸۱۸ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۱۷هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شده اند که ۲۵۹ واحد مربوط به بخش صنعت و ۵۵۹ واحد نیز مربوط به بخش کشاورزی می باشد.

این مقام مسئول اظهار داشت: تاکنون ۴۰۹ واحد تولیدی به ارزش بیش از ۶۱۰۰ میلیارد ریال تسهیلات از بانکها دریافت کرده اند که سهم صنعت ، ۹۱ واحد به ارزش ۵۳۹۰ میلیارد ریال و سهم کشاورزی ۳۱۸ واحد به ارزش ۷۱۵ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان اظهار داشت: در این نشست نیز با تصمیم اعضای کارگروه ۱۲۱ واحد تولیدی استان جهت دریافت تسهیلات به ارزش ۲۶۳ میلیارد ریال با اشتغالزایی ۹۲ نفر به بانکهای عامل معرفی شده اند.

بهروز اسودی گفت: در آخرین دستور کار این نشست مشکلات بانکی پنج واحد تولیدی البرز سنگسر ، دامداری ذوالفقاری و کشت و صنعت ورمرز ، واحد معدنی گرچ و فاتک شیمی بررسی و درجهت رفع موانع پیش رو تصمیم گیری شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز