استاندار یزد:

شورای استان به سمت ایجاد همگرایی در توسعه متوازن حرکت کند/ نگاه کلان و گفتمان مشترک پشتوانه حل مشکلات بین بخشی

۱۳۹۷/۱۲/۲۳ - ۱۷:۰۶:۵۱
کد خبر: ۸۲۴۲۶۸
«محمدعلی طالبی» بر نگاه کلان و گفتمان مشترک به عنوان پشتوانه حل مشکلات بین بخشی اشاره و گفت: شورای استان به سمت ایجاد همگرایی در توسعه متوازن حرکت کند.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان یزد، در دیدار و نشست هم اندیشی اعضای شورای استان با استاندار یزد بر موضوع بازتعریف جایگاه شورای استان بر محور کلان نگری، تصمیم سازی و ایجاد همگرایی برای حرکت به سمت توسعه متوازن تاکید شد.

استاندار یزد بیان کرد:جایگاهی فراتر از شوراهای شهر و روستا در زمینه ایجاد هم افزایی و انسجام بخشی به فعالیت ها برای شورای استان متصور هستیم و انتظار می رود رویکرد ها به سمت تقویت مشارکت مردم و دولت برای پیشبرد مناسبات مشترک جهت دهی شود.

« محمدعلی طالبی» افزود:حضور شورای استان در شورای برنامه ریزی و سایر جلسات تصمیم ساز با جایگاه تشریفاتی معنایی ندارد و باید ماموریت اثرگذاری و ایفای نقش کاربردی در درون شورا تعریف و به سمت ایجاد همگرایی در توسعه متوازن حرکت کند.

طالبی به جایگاه فرهنگ سیاسی و تکیه بر اصل مشارکت در تقویت جایگاه شوراها اشاره و خاطرنشان کرد:لازم است افرادی که به شوراهای شهر و روستا ورود پیدا می کنند جایگاه شوراها را با رفتار،تصمیم ها و سطح فعالیت مناسب ارتقا دهند و زمینه را برای حضور چهره های شاخص و تاثیرگذار فراهم سازند.

وی اظهار داشت:در آموزه های دین اسلام به اصل شورا و مشورت تاکید شده است اما هنوز نتوانسته ایم این موضوع را به ساختار اصلی در جامعه و جریان توسعه تبدیل کنیم؛بنابراین ضروریست شورای استان در ساختاری جدید بر مباحث کلان تمرکز کند.

 

*جایگاه شورا باوری در مدیریت استان/اعضای شوراهای شهر و روستا از فعالیت انفعالی فاصله بگیرند

 

استاندار یزد گفت:در مدیریت استان شورا باوری وجود دارد و شوراها از این فرصت برای کمک به حل موضوعات بین شهرستانی و استان از جمله آب،محیط زیست،اشتغال و توسعه متوازن به بهترین شکل ممکن استفاده کنند و در تقویت ارتباط دولت ،شوراها و مردم بکوشند.

عالی ترین مقام اجرایی استان یادآورشد:هیئت های تطبیق فعالیت و عملکردی شفاف داشته باشند و فرمانداری ها نیز نهایت همکاری با شوراها را مورد توجه قرار دهند مگر در مواردی مغایر قانون که باید به صورت جدی مورد توجه و اصلاح شود.

طالبی بیان کرد:برخی از اعضای شورا در ابتدا برنامه ها و وعده هایی را مطرح می کنند که متاسفانه به مرور درگیر حاشیه ها و سایر موضوعات می شوند و از هدف اصلی خود غافل می مانند،اعضای شورا نسبت به گذر زمان و از دست رفتن فرصت ها حساس باشند و از انفعالی عمل کردن در برخی موضوعات فاصله بگیرند.

وی افزود:شوراهای شهرهای مختلف با محوریت شورای استان مسائل شاخص و نیازمند ساماندهی را اولویت قرار دهند و با اراده جمعی و با تیکه بر زبان،فرهنگ و اعتقادات مشترک موضوعاتی از جمله تقسیمات کشوری و محدوده شهرها را به شکل روشن مشخص و حل و فصل نمایند.

استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد:با رویکرد کلان نگری،هم اندیشی،تصمیم سازی و ورود شورای استان و سایر اعضای شوراهای شهر و روستا به عنوان بازوی پرتوان مردم و جامعه محدودیتی برای برگزاری جلسات و زمینه سازی برای تقویت همکاری سایر بخش ها با شوراها در استان وجود ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز